yngvar.johnsen Startet 18.April.2010 Link til dette innlegget Startet 18.April.2010 Hei. Er det noen som vet hva forskjellen på Wallas 3000D og 3000DX er? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Ikke så veldig forskjell egentlig. 3000DX er en forbedret versjon av 3000D. Går mest på bedre pakninger som tåler diesel, ny etterkjølingstermostat, bedre luftgjennomstrømming, justert brennstofforbruk, bedre vifter. Trenger du deler til en 3000D, følges delekatalogen til 3000DX. 3000DX ble i ettertid erstattet av 30D Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
yngvar.johnsen Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Så da kan man bruke kretskortet fra 3000DX 97mod på 3000 95mod? Sitér dette innlegget Link to post
egro Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Jeg lurer meg inn her litt. Jeg har også en Wallas 3000DX, men den fungerer ikke. Når den startes så hører jeg at viften går, men etter en stund så begynner den røde lysdioden å blinke. Gode tips mottas med takk. Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Wallas Service Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Så da kan man bruke kretskortet fra 3000DX 97mod på 3000 95mod? Når jeg blar i gamle delekataloger, så er det samme nr på disse kretskortene. Svaret må bli ja. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Wallas Service Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Jeg lurer meg inn her litt. Jeg har også en Wallas 3000DX, men den fungerer ikke. Når den startes så hører jeg at viften går, men etter en stund så begynner den røde lysdioden å blinke. Gode tips mottas med takk. Og da regner jeg med at pumpen stopper og apparatet slår seg av? I følge bruksanvisningen så blinker den røde lampen når forbrenningen ikke har kommet i gang, eller at det er overopphetet. Ganske tvetydig med andre ord. Uansett så dreier set seg om forstyrringer i driften, og det kan være så mangt: 1: Pumpen får ikke drivstoff. Suger for dårlig. (Renses, bytte innmat eller ny pumpe). Rens av pumpe: Koble fra slangen mellom pumpe-brenner. La pumpen suge til seg teknisk sprit, og la den gå i 15-20 min. Dette løser opp og skyller ut avfall i pumpen. Ikke la det være igjen teknisk sprit i slangen/pumpen når du kobler til igjen slangen til brenneren 2: "Tørr" pumpe. La den få drivstoff ved å heve kannen over apparatet ved start. Sett ned kannen til vanlig nivå etter start. Om du henter drivstoff rett fra dieseltanken, bruker du en kanne Fritidsparafin til dette. Det er absolutt anbefalt å bruke 5-10 liter fritidsparafin hver ca 250 timer drift på diesel. Parafinen renser opp systemet og brenner løs eventuell sot i brenneren. 3: Utette koblinger 4: Tett sil 5: Tett brenselnål Ikke minst: Det kan være sot og koksavleiringer i brenneren. Demonter brenner, rens og skift gjerne quartzduk i brennerbunnen, glødesift, termostat og brenselnål. Koksavleiringer kan bli en dyr affære med kortslutninger i kretskortet. Lenge siden sist den var på service? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
egro Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 (redigert) Service? Jeg kjøpte båten på "rot" av dødsbo. Så det er litt vanskelig med historien, men du nevnte en del punkter som enkelt kan sjekkes. Jeg tror jeg hører tikkelyder fra pumpen. Redigert 10.Juni.2010 av egro (see edit history) Sitér dette innlegget Carat 7400 1987 solgtNimbus 28DC 1987 solgt Skuteløs Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.