Lind Startet 18.April.2010 Link til dette innlegget Startet 18.April.2010 da har jeg vært ute på testtur etter skifte av topp-pakning og oppboring av turbotrykkuttak på innsug.det var jo ikke boret hull i innsuget, slik at røykbegrenseren aldri fikk turbotrykket og ga derfor ikke mere diesel.Turen gikk fint og jeg fikk ca 2300 omdr. på motor.Syns den er noe dau.får ikke svartrøyk på fullt pådrag og mangler ca 150-200 omdr.ting jeg har tenkt på som kan være årsaken er, for lavt turbotrykk, slapp matepumpe, feiljustert dieselpumpe og kanskje gammle dieselfilter.Har lagt merke til at ut av returrøret fra dysene, så kommer det skjelden og aldri en dråpe diesel.dette må være feil.har hørt at det skal komme en stråle av diesel ut der.noen som har meninger her? mvh Lind Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Retur på diesel har eg og lurt på av og til, men på nokre motorer så kjem det rett og slett nesten ingen ting. Monter på ei billig klokke fra biltema/mekk, og sjekk turbotrykket. Det hadde eg gjort. Ingen svartrøyk kan jo være litt lite diesel. Men kjører du med gamle "usikkre" filter, så har du kanskje ikkje tatt vårpussen? då er kanskje båten grodd under og? Skal fort mangle litt turtal då. Feiljustert dieselpumpe?-har du justert på denne? måtte den av kanskje ? husker ikkje kors dette ser ut i farten Matepumpa har filter/sil innebygd. Denne glemmes ofte å rense ifbm vårpuss.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bartesam Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Når dieselen kommer til dysene, så går det sjelden eller aldri noe i retur. Det som kommer til dysene skal inn i sylinderene til forbrenning. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Lind Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 vårpussen er nok ikke påbegynnt enda :) skal skifte filter til uka.pumpa er overhalt, men har en røykbegrenser som styrer dieselmengden ut fra turbotrykket.usikker på turbotrykket, så det blir nok påmontert ei klokke der ja.Når det gjelder returdiesel, så er det mange her på forumet som sier at det skal komme tildels mye diesel ut fra returrøret i bakkant av motor.kommer fra røret som leverer diesel til dysene.blir nok litt forskning på dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 kan være forskjell på motorer der på returen. Rekkepumpe(rør ut står på rekke...) må ha trykk for å gå, medan ei fordelerpumpe(rør ut står i sirkel...) går med bare fall(isuzu). Kanskje fordelerpumpene har meir retur då de er annerlades oppbygd? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
EivindT Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Prøv å trykke inn kaldstarten på dieselpumen når du kjører med fullt pådrag,da gir pumen allt det den kan. Sånn kan du ivertfall se om motoren går slik den skal. får du da høyere turtall og svartrøyk er det bare å skru opp dieselmengden på pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.