Jump to content

bravo 3 drev, hvilke belg er til hva?

Jernklumpen

Recommended Posts

lurte på hvilke belg som er til hva på mitt bravoo three drev? vurderer og bytte men den øvre ser bra ut, og den nedre ser litt dårlig ut, er den nedre til eksos så er det vel ikke så farlig om den lekker litt??

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

takk for info.bayer. lurer på og kjøpe skrogvindu fra e bay, vet du hvor mye det blir i toll og frakt på en del som koster 1000.- og veier 1kg?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Regn med moms (25%) av hele kjøpesummen inkl. fraktutgiften, itillegg kommer ett fortollingsgebyr på ca 200,- litt varierende avhengig av transportfirma.

Er du registrert Ebay medlem, skal frakten komme opp på den aktuelle varen når du er inne på annonsen (gjør iallefall det om det er leverandør som har "Hole world shipping" Hvis ikke må du nesten spesifikkt henvende deg til selgeren via Ebay for denne informasjonen.

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Leste nå et sted at Mercruiser-belgene kan ta skade dersom drevet står tiltet opp/ut gjennom lang tid. Jeg skifta i fjor, og har hatt drevet i denne opp/ut-stillingen i 3-4 mnd. i vinter, og lurer på om belgene kan ha tatt skade? :headbang:

Noen som vet?

Når eg la fra med båten som var drev på tiltet eg helt inn/ned. Så slipper du få groe på sylinderene og rive tetningene på dem.

Det pleier også jeg når båten ligger i sjøen. Når båten nå sto på land i denne vinterperioden var drevet tiltet opp/ut....

I følge Mercruiser forhandleren bør Bravo 3 drevene sjekkes for vannintrenging i drevet en gang i året. Har derfor tatt av drevene for å sjekke dette og skifte O-ringene. Jeg visste på forhånd at det ene drevet hadde hatt den typiske vannlekkasjen rett etter at de var nye i 2007. Måten det var fikset på av merkeforhandleren, var å bruke mye sikaflex i stedet for grease rundt tettningen til den store belgen. Noen som har erfaringer med det?? Synes det virker merkelig. Hadde en mercruiser mekaniker til å se på det, og han likte absolutt ikke at det var brukt sikaflex, selv om at han visste om et par merkeforhandlere som gjør det på den måten. Nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Bruke sikaflex på ny, eller grease som det egentlig skal brukes??.

Er interessert i andres meninger/ erfaringer om dette.

Redigert av SeaKing38 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...