Seilaren Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Fikk sett meg litt om på Stord i dag. Eldøy virket som en grei plass. Riktignok virket alt ganske slitent, men det så ut som de holdt på å oppgradere litt..(?)Er det noe fasiliteter som dysj ol der..? Havnen i Leirvik så ikke så værst ut den heller. De flytebryggene som lå "på andre siden" i forhold til bussterminalen så ikke ut til å ligge så utsatt for støy fra sentrum. Båthavnen på rommetveit fant jeg ikke... Men jeg glemte vel å lete også...Var mer opptatt av å se på skolen og området rundt når jeg var der... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjoris Svart 17.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2010 Vi holder på å bytte ut alle bryggene i Eldøya, det skal støpes over 100 nye betongbrygger. Det er dårlig med fasiliteter som dusj/toalett. Det har ikke vært satset på skikkelig lokaler pga problemer med eierforholdet til grunnen, det kommer nok, men neppe med det første:) Det er åpenbart best å ligge på Leirvik eller Sæverhagen om du skal gå/sykle til skolen. Som nevnt før ville jeg nok prøvd meg på Vikjo om jeg skulle blitt båtboer på Stord.... Lykke til og gi en lyd om du vil seile til høsten:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Seilaren Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Jammen har jeg ikke vært på Stord et helt skoleår snart. Tiden flyr, og jeg har egentlig ikke fått tenkt så mye på båt. Får se hva det blir til på sikt... Men nå har uansett alle dere foreldre på Stord og området rundt mulighet til å sende barna deres på seilkurs Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjoris Svart 12.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2011 Det er kjempebra, jeg har lirket med 8 åringen min, men jeg tror vi må vente til nesten år iallefall for ikke at dette skal bli en negativ opplevelse, de må være klare. Så får vi håpe vi får brukt lærlingen mye i sommer og at interessen kommer, tror vel at det er 4 åringen som kommer til å bli den ivrigste av disse isåfall er det jo noen år til vi kan stille på trening... Det er ikke du som har lagt en seilbåt på bøye utenfor høyskolen? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Seilaren Svart 12.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2011 Det er kjempebra, jeg har lirket med 8 åringen min, men jeg tror vi må vente til nesten år iallefall for ikke at dette skal bli en negativ opplevelse, de må være klare. Klart det. Du vet nok best når han/hun er klar, men de yngste som var der i dag var nok ikke eldre enn 8 år. Kommer til å bruke mye tid på å bli trygg i jollen. Det er nok ikke min seilbåt som ligger der. Har ikke sett det er noen båt utfor her engang.. Jeg har sagt opp hybelen, så jeg vet ikke hvor jeg skal bo til høsten enda. Far truer med å gjøre meg arveløs om jeg blir båtboer Det gjør jo den drømmen litt vanskelig, selv om det ikke er så farlig hvis jeg kun ser på skattelistene Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjoris Svart 13.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2011 (redigert) Har en hybel (4 lapper) i huset mitt som jeg trodde ble ledig nå, men leigeboeren som har bodd der i 3 år og er ferdig på HSH nå sier han vil bli boende, trives veldig bra og vi trives veldig bra med han også, men kan jo gi en lyd om han skulle ombestemme seg... Redigert 13.Mai.2011 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2011 pussig...båtboer er vel ikkje noko å skjemmest over...? Eg har nett vasket gulv i hovedetasjen... det var 100m2, burde fortsatt på loftet med 90m2 der..men der er det så jævli rotete at en kan bare glemme det...kjelleren leier eg ut til halv pris for å hjelpe en bror, så der slipper eg vaske nå....men huset skulle vert malt igjenn...og plenen må slås, men det regner litt i dag... Så eg sendte mld til kona på jobb og spurte om vi skulle kjøpe liten leilighet eller båt å bo i... Hu svarte at det er dugnad for korpset i kveld.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Seilaren Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2011 Hehe. Korps og dugnad hører jo sammen... Hadde håpet på å finne noe til toppen 3000 + strøm. Har noen alternativer, men satser på at det kommer flere om noen uker. Ellers er det jo så billig med hus og leiliheter her, at jeg hadde kjøpt dersom jeg var sikker på at jeg kom til å bli boende noen år.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2011 Du har transporteren ennå? Så kan det lønne seg å finne leilighet utover mot sagvåg, om du kan kjøre bil, og ikkje er avhengig av gangavstand. Men eg har ingenting på hånd Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alidal Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 og jeg har egentlig ikke fått tenkt så mye på båt. Får se hva det blir til på sikt... Er ikke dette den du solgte? Da kan du jo bare kjøpe den igjen..... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Jo, der var jammen Grønn Misunnelse til salgs igjen. Han som kjøpte den av meg la den ut for salg 5 måneder etter at han kjøpte av meg. Da for 17 000 mer enn han betalte. Nå må han bare ned 5000 for å selge til selvkost.. For en luring... Det var strengt tatt jeg som brukte over 50 000 på å pusse den opp. Men for all del. Hvis noen vil ha en liten og god båt så er det et godt kjøp! Lurer på om jeg har en reserenøkkel ligende enda... Jeg vil nok ha en båt som er en smule større neste gang Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alidal Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Jeg gikk fra 20 til 40 fot, så hvis du skal også doble kommer du vel snart i en 44 foter? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 (redigert) Hadde ikke tenkt å dobble helt med det første... Skulle jeg kjøpt båt i dag hadde det nok blitt denne. Tegnet av samme mann, og bygget på samme fabrikk som Junkeren. Liker linjene på de båtene. Og selvfølgelig en farge som viser igjen... Men jeg blir nok uten seilbåt en sommer til hvertfall. Redigert 18.Mai.2011 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 24.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Etter nesten 5 år utan båt, og nesten 4 år på Stord har eg endeleg handla båt igjen. Blei ein Becker 27, oppussingsobjekt kjøpt nærmast på impuls. Det står ein Yanmar 8hk i den. Motoren treng stell av ein med peiling. Termostathuset er demontert, og ein bolt er knekt. Kven på Stord skal eg oppsøkja for å få dette reparert? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bermuda Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Tja, en borr og en grisepikk er vel det du trenger. Grei båt du har fått deg. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Sant nok! Eg har eigetleg ikkje tenkt på skrueutrekkar (som det heiter på eit litt penare språk ) Skal kjøpa eit sett på Biltema i morgon og gjera eit forsøk Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alidal Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 (redigert) Vær forsiktig med de koniske... Er større mulighet for suksess med den andre typen Redigert 24.Januar.2014 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Prøv å få tak l lingsborr.Er du heldig løsner skruen å kommer ut når du borrer.Knekker du skruutrekkeren,har du eit problem,da den er så hard at du neppe klarer å komme igjennom den med eit annet borr Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Er det fjordkongen eller kva den nå heiter, i bakgrunnen ? I så fall er det ikkje langt til batteridrill og grisepikk, eg sit i albatross og ryddet kabler no, og ser neeesten ferga her i frå. Noko travle dager, men skal klare å få ein kikk for deg på bolten ila neste uke om du ligg i Sagvåg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alidal Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Syns det lignet på Sandvikvåg? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Ja, terrenget bak osv, jupp. Eg vart lurt av den kantete gamle ferga, og liten mobilskjerm. Då kan eg ikkje hjelpe så enkelt, men har fortsatt utstyr om behov. Men seilaren burde dusje området med rustløser mange ganger litt tid før han begynner å vri på ekstraktor eller grisepikken. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Seilaren Svart 25.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Hei! Bilete er fra Sandvikvåg, heilt rett. Austevollferja bak. Men no ligg seglbåten i Sævarhagen, på moloen der fram til sommeren i fyrste omgang :-) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Du hadde god vind å segle i denne helga.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Seilaren Svart 25.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Ja. fytti katta. Men kjem ikkje ut av hamna utan motor... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.