Jump to content

wallas 2400 starter ikke

Slingsen

Recommended Posts

Har skrudd av dekselet på wallasen, der fant jeg 2 sikringer. Den ene på 5 amp. og den andre på 10 amp. Den på 10 amp. var defekt. Har skiftet den nå og nå starter viften og wallasen suger drivstoff. Det kommer drivstoff ut returslangen også. Når jeg slår på varmen blir det ikke lys i det røde lyset. Det blir grønt når jeg slår på viften.

Er det noen som har noe forslag ??

Ok. Var usikker på om det skulle tenne med en gang eller når brenneren tenner. Den har stått på i 5 minutter hver gang jeg har prøvd. Og så har jeg ventet i 5 minutter. Når jeg holdt drivstoffkannen høyt kom det tilslutt ut drivstoff gjennom returslangen.

Det er 3 grader ute nå. Har gjort meg tanker om at det er for kaldt for første oppstart. Men drivstoffet skal tenne på denne temperaturen uansett.

Reparerte nettop min Wallas 3200.

Første overnatting i båten var så kald av vi sov sammen under dyna MED klær på, og våknet til en fuktig temperatur på 3,2 grader.

Var til og med for kaldt til å ....

Dagen etter røsket jeg ut varmeren, og fant feilen.

En av kabelskoene som gikk inn nederst på brennepotta var slakket seg med tidens tann, så det var dårlig kontakt.

Klemte denne (og den andre) sammen sånn at det ble god kontakt.

Neste overnatting ble MYE varmere :giggle:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Det har vært en demo brenner. Så jeg har ikke hatt start på den tidligere. Det er litt sot i pipa så den har vært i gang tidligere.

Det skal være nok spenning. Båten står på lang og batteriene er helt oppladet. Har sørget for å lade batteriene helt opp før jeg starter. I manualen står det at den starter ikke hvis det er under 12 volt, og under drift stopper den på 10,5 volt.

Det er ikke varmesikringen. Har trykt den inn mange ganger for å sjekke. Da stopper pumpen og når jeg slipper den starter pumpen igjen.

Mer enn 5 minutter... Tok tiden på et av forsøkene. 5-6 minutter stod den på. Kan prøve å la den gå lengre neste gang.

Det kommer ikke varmluft. Bare kald luft. Så da regner jeg med at den ikke tenner. Kjenner at det kommer luft ut av eksosen.

Hadde også samme symptomer.Byttet nytt rep.sett.Da fungerte den,det jeg så gjorde var å selge den og kjøpte eber.

Det som er viktig iflg.wallas norge er kvaliteten på oljen.Ligg unna europris og slike.Fritidsparafin fra ex.shell er å anbefale.Etter flere års bruk av europris sin olje resulterte det i rep for 5000,-.Sotet noe jævlig,kretskort brant opp,etc.Alt dette pga.dårlig olje.Mine symptomer var da like med dine.Vifta gikk men ville ikke tenne.Håper at det er en enklere og billigere årsak til dine problemer.

Hei og hå !!! Nå funker alt !!

Timex, det stemmer nok det. Kjøpte et rep. sett og byttet glødetråden. Wallasen startet på første forsøk !!!

Det var utrolig med sot i brennkameret, så her er det nok benyttet billig drivstoff !!

Da vet jeg til neste gang, at det bare er å kjøpe 10 amp. sikring og repsett med en gang. Så funker alt iløpet av 1 time.

Hei og hå !!! Nå funker alt !!

Timex, det stemmer nok det. Kjøpte et rep. sett og byttet glødetråden. Wallasen startet på første forsøk !!!

Det var utrolig med sot i brennkameret, så her er det nok benyttet billig drivstoff !!

Da vet jeg til neste gang, at det bare er å kjøpe 10 amp. sikring og repsett med en gang. Så funker alt iløpet av 1 time.

Fine greier dette da. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...