Jump to content

Nordkapp Tintorera / Hydrolift T18, etc


hannye

Recommended Posts

Hei Godtfolk!

 

Har noen av dere her inne peil på noen som produserer / selger nye båter av type Nordkapp Tintorera / Hydrolift T18?

 

Snakket med han som tegnet & designet T18 for noenogtyve år siden, og han har jo den orginale forma stående nå.. Ble visst laget noen piratkopier rundt om for noen år siden, som han fikk satt stopper for.

 

Er på jakt etter en slik type båt.. Brukt er jo i og for seg OK, men ville helst hatt en ny..

 

Noen som sitter inne med litt info her? Smile

 

H

Link to post
Share on other sites

Begge blir produsert ennå.

Tintorera threestep (den har fått tre step i skroget) produseres nå i polen. Det er ikke Nordkapp som har den. Hvem som har den vet jeg ikke.

Tintopieta produseres av Jan Trygve Braaten for racing. Den er RÅ! Går som F***!!

 

Flere av Hydrolift formene blir brukt i sverige av en som heter Wille Sjöholm som holder til på Ingarö.

Du kan også prøve her: Kenty's på Ingarö (Värmdö kommun). Kenty's Sjösport Tel. 08-570 287 00 Vallbo Industri omr, 13464 INGARÖ

 

Mener båtene går under navnet Piraya. Og de har kanskje kuttet ut T-18 og beholdt T-20.

 

Du får undersøke litt.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei, driver å skal selge min gamle båt, så har jeg allerede begynt å se på nye, har noen av dere peilig på hvordan disse typer båter går i vannet? Og er når de ligger stille ved brygga? Bryggen min er rett ved glomma, så er en del sjø fra båter som kjører forbi, men ikke altfor mye. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30250539 dem jeg har sett på

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...