jutul Startet 19.April.2010 Link til dette innlegget Startet 19.April.2010 Ny og ny er vel relativt, men Barracudaen er historie og en Galeon 330 2004 modeller importert fra Skottland kommer til Gøteborg på torsdag. Vi reiser ned på torsdag og seiler den opp til en foreløpig plassering i Grebbestad på fredag. Her er det mye å gjøre seg kjent med, har aldri kjørt båt med 2 motorer f.eks. Det er gass kok ombord og en 2 kg flaske som lignet på en primus, er den skottske koplingen lik den som finnes her, eller må jeg bytte hele greia. Får ikke plass til min gamle 5 kg. Det er som sagt 2 motorer Volvo AD 41 og derav 2 dynamoer og 3 batterier har fått opplyst at et batteri går på styrbord motor med en knapp på dash bordet som kan koble batteriene sammen om det skulle være vanskelig å starte babord motor. Men er begge dynamoene koblet til alle batteriene så de lader "dobbelt" under kjøring, eller er det separert på noen måte, hva er mest vanlig. Jeg har fått en smule erfaring på transport priser her så er det noen som lurer så ta kontakt. Vi gleder oss til ny sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Gratulerer med ny båt! Galeon 330 er en flott båt. Jeg har sett litt på den bl.a. fordi den har tre lugarer. Stor og flott flybridge har den også! For min egen del skal jeg hente min "nye" Viksund 350 i Stavanger om drøyt tre uker. Gleder meg... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
RSy Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Gratulerer begge to! Jeg har kjøpt meg en Bavaria 30 Sport som jeg håper å få på vannet i slutten av denne uken eller rett over helgen. Må si jeg gleder meg litt over middels :) RSy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Gratulerer med flott båt Stusset på AD 41 motorer - det må være en av de aller siste AD41 som er montert i båt dette her da eller? Viksund 350? har bare hørt om 320 340 og 360 - er det ny modell på gang ? mange som har fornyet båt her - gratulerer alle sammen:yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Erfarer også at mange bytter båt om dagen. Flott, gratulerer til alle dere, det er få ting som er så spennende som ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 (redigert) Velkommen i klubben af nybådsejere! Andy Redigert 19.April.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Viksund 350? Samme som 360, badeplattform har vokst litt og den ble da 360 i lengde. Samme med dagens Viksund 340, het før 310 så 330 før den ble 340. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Gratulerer så mye...har og siklet med Galeon 330 en stund...så langt har fornuten seiret over lysten...kom gjerne med erfaringer utover sesongen. Lykke til med flott båt i all fall! Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
jutul Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Gratulerer med flott båt Stusset på AD 41 motorer - det må være en av de aller siste AD41 som er montert i båt dette her da eller? Viksund 350? har bare hørt om 320 340 og 360 - er det ny modell på gang ? mange som har fornyet båt her - gratulerer alle sammen:yesnod: Ja det er nok noe av de siste motorene av den modellen, men skal vist være bra maskiner og 2 x 200 hk passer bra til båten. Båten har kun kjørt i ferskvann og motorene gått 189 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Viksund 350? har bare hørt om 320 340 og 360 - er det ny modell på gang ? Neida, Bitteliten, ingen ny modell. Dette er en 96-modell, derfor "ny" i anførselstegn. Nok Off Topic fra meg, denne tråden handler om Jutuls nye båt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Åja er det samme båt som 360 i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Ja. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.