Jump to content

Hvordan montere krok i skråget?(for winching ombord på tralle)

joninjo

Recommended Posts

Heisann.

Har kjøpt meg ny båt og fikk litt problemer da jeg skulle hente den kan man si.

Båten hadde nemlig ikke krok for winch og det ble en utfordring for å sei det mildt..

Men fikk det til etter mye om og men. :crazy:

Så nå har jeg veldig lyst å montere en krok om det er mulig...

Noe tips for eventuell plassering?

Noen som har ettermontert dette på en så stor båt, eller er det i det hele tatt så lurt????

Vil ikke risikere å nappe ut hele fronten...... :diving:

Bildet under er båten det gjelder,en smuggler 24"...

img_5100.jpg

img_5101.jpg

Håper noen kan komme med noen tips her, takker for svar:)

Mvh Johnny Måge

Sikkert en fordel å legge inn litt forsterkning rundt den i tilfelle.

Kan jo f.eks. legge noen lag glassfiber i V-en hvor du skal feste, og 10-20cm over og under og til sidene, legge en metall-list i denne, og legge ett lag eller 2 over der igjen.

Så borrer du gjennom og monterer ett øye.

Men kan jo godt hende det er godt med glassfiber i V-en allerede, og da er det bare å borre og ha på god skive på baksiden.

Sikkert en fordel å legge inn litt forsterkning rundt den i tilfelle.

Kan jo f.eks. legge noen lag glassfiber i V-en hvor du skal feste, og 10-20cm over og under og til sidene, legge en metall-list i denne, og legge ett lag eller 2 over der igjen.

Så borrer du gjennom og monterer ett øye.

Men kan jo godt hende det er godt med glassfiber i V-en allerede, og da er det bare å borre og ha på god skive på baksiden.

hmm, skeptisk...

Hvor mye er godt med glassfiber? i mm?hvis jeg sku finne på å borre meg igjennom..

Finnes det noe tabeller på slikt?

Tre er nok en god ide men ville fortsatt hatt et flattjern bak dette igjen. Dette er en tung båt sammenlignet med joller etc. Skiver ol. kan nok bli dratt igjenom treverket etter en del ganger av og på hengeren.

Når det gjelder plassering av bøylen ville jeg tilpasset denne til hengeren båten skal stå på. Dvs. litt i overkant av støttebeinet som treffer baugen på båten.

Lykke til!

Redigert av Båtdrømmeren (see edit history)
  • 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...