Jump to content

hvordan bytte impeller på mercruicer 350 mpi?

Jernklumpen

Recommended Posts

Det samme lurer jeg på. Har en 377 (6,2 liter) MPI med Bravo One som jeg tror har defekt impeller. Denne motoren har vel tilnærmet lik løsning som 350 motoren med egen sjøvannspumpe på styrbord side av motoren. Fikk ikke kjølevann gjennom motor / drev. Koblet av serpentinerem og vred på hjulet til vannpumpen. Alt virket ok. Satte på reimen igjen og startet opp. Kjølevann kom som normalt en liten stund før det brått sluttet. Kan en av bladene på impelleren har røket og tettet utgangen fra pumpen?

På denne motoren er det ikke bare å skru av lokket å se. Slanger må kobles fra og pumpen må demonteres. Trangt og jæ....g er det også. Uansett - er det noen som har noen tips på hvordan dette gjøres?

Skal brakett til pumpen sitte igjen?

Er det kun 3 skruer (to i bakkant og en i topp foran) som løsnes for å få løs pumpen?

pumpehuset sitter med 3skruer som lønner seg og ta av først, da sitter du med pumpa i hånda, mye lettere og få ut impeller og få pakning(o-ring) på plass når du monterer igjen..

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

• 1 år senere...

sliter livet av meg for og finne ut seriend eller motor nr slik at jeg får bestillt riktig deler.

på min motor står det: 350 mag bravo 864377-005 892204

noen som vet hvilke nr som skal brukes?? har prøvd med alle i linken over for og finne riktig motor..

det er visst mye forskjellig når det gjelder høyder på raisere som jeg skal bytte.. hjelp noen?? :flag_sw: :flag_sw:

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

sliter livet av meg for og finne ut seriend eller motor nr slik at jeg får bestillt riktig deler.

på min motor står det: 350 mag bravo 864377-005 892204

noen som vet hvilke nr som skal brukes?? har prøvd med alle i linken over for og finne riktig motor..

det er visst mye forskjellig når det gjelder høyder på raisere som jeg skal bytte.. hjelp noen?? :flag_sw: :flag_sw:

skal du bytte raisere og "spacerne" så skal du jo ha de likt det du har i dag da, så den skjønte jeg ikke.

Synes også det ville vært lurt med en OWNERS manual til dere som spør her. Den var til uvurderlig hjelp for meg ihvertfall og burde være det for alle. Tenk om du skulle bytet impeller litt i nøden!?

Tror Ravn garage har både delene og bøkene du trenger.

Å ta av impellerpumpa på disse motorene er greit nok, men det lønner seg å ta den av med hele braketten, det er enklest.

Intervaller på bytte av impeller er vel ikke fastsatt. Jeg bytter når den blir dårlig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...