utsikten Startet 20.April.2010 Del på Facebook Startet 20.April.2010 Hallo Må bytte slangen fra grovfilteret til tanken på en BMC 2,5L. Har akkurat fått den til å gå etter mye lufting osv, men ser nå at jeg trenger å skifte slangen mellom groviltere/vannutskilleren og tanken. Har montert en manuell pumpe lik de man bruker på påhengsmototor på denne slangen, holder den på diselen så jeg slipper å lufte.? Ikke lett å forklare:-) Se øverst i bilde Ønsker er å bytte hele slangen mellom tank og filter, men kan klare meg med slangen mellom tank og pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 Lufte må du nok uansett, særlig med denne motoren som er såpass følsom på luft. Men med den pumpa der så er det jo riemlig enkelt da. Og du trenger jo bare lufte på filteret, alt etter filtereret er jo OK nå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
utsikten Svart 20.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2010 hallo Er ikke så erfaren med hvordan luft flytter seg i systemet, men er blitt en jæ... på å lufte denne motoren he he Men det du sier er at tar jeg av slangen før filtere, er det ikke muligheter for at den luften jeg der får inn flytter seg videre i systemet? Jeg har jo en lufteskrue på toppen av filtere, holder det med å lufte der? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 Det burde holde ja. Det er alltid en mulighet for atlitt luft fortsetter videre oppover, men sannsynligheten er relativt liten. Eventuelt kan du sette en klemme på slangen ved innløpet til filteret før du løser håndpumpen, da kommer det ikke noe inn der mens du jobber. Så skifter du slange, pumper til slange og pumpe er full og kopler denne inn på filteret igjen. Nå burde du da bare ha ørlite luft igjen mellom pumpe og filter, dette lufter du kjapt ut gjennom lufteskruen på filteret... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.