Jump to content

Bytte av diesel slange uten å måtte lufte.

utsikten

Recommended Posts

Hallo

Må bytte slangen fra grovfilteret til tanken på en BMC 2,5L.

Har akkurat fått den til å gå etter mye lufting osv, men ser nå at jeg trenger å skifte slangen mellom groviltere/vannutskilleren og tanken.

Har montert en manuell pumpe lik de man bruker på påhengsmototor på denne slangen, holder den på diselen så jeg slipper å lufte.?

Ikke lett å forklare:-)

Se øverst i bilde17042010092.jpg

Ønsker er å bytte hele slangen mellom tank og filter, men kan klare meg med slangen mellom tank og pumpe.

hallo

Er ikke så erfaren med hvordan luft flytter seg i systemet, men er blitt en jæ... på å lufte denne motoren he he

Men det du sier er at tar jeg av slangen før filtere, er det ikke muligheter for at den luften jeg der får inn flytter seg videre i systemet?

Jeg har jo en lufteskrue på toppen av filtere, holder det med å lufte der?

Det burde holde ja. Det er alltid en mulighet for atlitt luft fortsetter videre oppover, men sannsynligheten er relativt liten. Eventuelt kan du sette en klemme på slangen ved innløpet til filteret før du løser håndpumpen, da kommer det ikke noe inn der mens du jobber. Så skifter du slange, pumper til slange og pumpe er full og kopler denne inn på filteret igjen. Nå burde du da bare ha ørlite luft igjen mellom pumpe og filter, dette lufter du kjapt ut gjennom lufteskruen på filteret...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...