Merlis Startet 20.April.2010 Link til dette innlegget Startet 20.April.2010 Heisann! Hvordan er det å legge ut båt til helgen med tanke på all asken som er i luften? Tenker først og fremst på kalesjen. Jeg kjøpte en helt ny beige kalesje i høst som aldri har vært brukt og lurer da på om denne vil bli stygg og i værstefall så stygg at den må byttes pga all asken? Har hørt det skal bli noe mindre sotpartikler i lufta frem mot helgen, men lurer fortsatt på om dette er lurt? Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Fru LALUNA II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 JA si det du, de sier også at dette kan vare i flere år ...hva da,? nei alvorlig talt vi går på sjøen aske eller ikke aske Kan jo ikke sitte under tak og vente på at Islendingene skal bli ferdig med å forurense preseningene våre .. .:-) Sitér dette innlegget Ha en god dag Berit Link to post
Merlis Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Jeg er helt enig, men er bare så kjedelig å måtte betale masse penger dersom den blir så stygg at den må byttes pga asken =/ Men jeg har så ubeskrivelig lyst til å få lagt ut båten til fredag! Det har klødd etter å få lagt den ut siden påske, men grunnet en del arbeid med båten ble den ikke ferdig før nå(er ikke helt ferdig, men skal være ferdig til fredag). Men jeg følger rådet ditt! =) Blåser i litt aske og sot. Man har ikke båt for ingenting! =P Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kan jo bare legge over en lettpresenning når det er på sitt værste.. eller om båten ikke skal brukes på en stund.. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 En ting er helt sikkert ,jeg bytter ikke presenning fordi den er stygg, så fin er jeg ikke på det.. jeg bytter den når den er utslitt .. ps.. fikk postet i konas profil i forrige inlegg .. men det går greit det og er jo ikke i Rosa forum...hehe Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
jandrea Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Men det vil jeg bare ha sagt. Hvis ikke de islendingane kan holde styr på vulanene sine bør dem ikke få lov til å ha noen. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Worry II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 jeg bytter ikke presenning fordi den er stygg, så fin er jeg ikke på det.. Det er ikke bilen vi snakker om her, men de gamle smykkene våre ! Klart den ikke kan være stygg Draco 18DC Dekk den til om det kommer mere aske, det skal jeg ! Skal ikke ut før neste helg igjen og lar presenningen stå på til freddan før Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kan jo bare legge over en lettpresenning når det er på sitt værste.. eller om båten ikke skal brukes på en stund.. Bare det at når er det på det verste og hvordan vet en det i forkant. Har heldigvis mørk blå kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 (redigert) hvordan vet en det i forkant. Trenger jo ikke tenke på det i det hele tatt om man har lagt over en lite presenning, da Men det skulle ikke forundre meg om det finnes annen forurensning der oppe i lufta som også farger kalesjen på sikt... Men man har jo pen kalesje lenger om man dekker til ! Redigert 20.April.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Da var det jammen ikke verst at den nye Noblessen har, ja, askegrå kalesje , ingenting viser. Bortsett fra hvit måkeskit ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Worry II Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 ingenting viser. Bortsett fra hvit måkeskit ... Jeg synes vi burde lage en ny tråd om hva som er beste kalesjefarge ! Skal jeg, Kjetil ? Jeg prøver så ser vi om andre har sterke meninger om dette viktige tema Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Klem ivei ... Kamo? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Chris284 Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 (redigert) Men det vil jeg bare ha sagt. Hvis ikke de islendingane kan holde styr på vulanene sine bør dem ikke få lov til å ha noen. Har noen sett noe aske nedfall i det hele tatt i Norge? Redigert 20.April.2010 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Merlis Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Jeg legger over en lettpresenning jeg, så er jeg helt sikker =P Har avtalt at båten skal ut på vannet til fredag, så håper jeg får testet den litt på lørdag, selvom jeg får en fin tur med den på fredag også da det er en liten tur fra der jeg setter den ut til dit hvor jeg har båtplass. Asken er i allefall irriterende for folk som selger biler og har noen biler stående ute. Det ser ut som blomsterstøv nesten =/ Sånn møkkete grått lag som legger seg på lakken på bilene =( Må vaske de 2-3 ganger i uken selvom de bare står rolig på plassen utenfor.. Derfor er jeg så redd for å få det inn i kalesjestoffet på båten. Huff.. lurer så veldig på hvordan jeg skal rekke å bli ferdig med båten innen fredag =/ Jeg må bytte olje, oljefilter, tennplugger, pusse ned treverket og lakkere det, sette på kalesjen og vaske båten innvendig.. I dag skal jeg på familiemiddag og i morgen slutter jeg klokken 19 på jobb =/ Men treverket pusser jeg og lakkerer hjemme, så det går fort, men det er værre med når jeg skal bytte olje og filter osv =P En ting jeg lurer på, dette er litt utenom trådens egentlige spørsmål, men oljen i motoren, kan man suge ut dette med en elektrisk pumpe fra biltema eller liknende? Takk for alle svar! Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Du kan bruke el.pumpe bare stikk den nedi hullet til peilepinnen. Tror nok du sliter med den lakkingen....pusser du den helt ned så må du minst ha 4-5 lag med lakk helst 6-8 om du bruker fordriver og mellomsliper.( da blir det FINT !!) Med den raskeste lakken så kan du ha 6 timer mellom strøkene.... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 (redigert) Tror nok at Sur nedbør, og avfall fra trær , skittner mye mer til, enn litt ren aske fra vulkanen. Men kjekt å ha noe å gjøre. Redigert 21.April.2010 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Bruker presenning over nå, helt perfekt, grått belegg på båt og presenning. Det på båten spyles lett av. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 En ting er no sikkert, Når jeg dør, skal min aske spres over Island Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.