Josephine Startet 20.April.2010 Link til dette innlegget Startet 20.April.2010 (redigert) Hei hei! Vi er en jentejeng som har lyst til å trekke om putene i vår kjære Albin Express 23 fot, og siden vi er studenter har vi ikke penger til å sette bort arbeidet. Er det noen som har tips om hvordan vi kan gjøre dette selv?? Vi har allerede fått tak i stoff, glidelåser og fit til undersiden av putene, men vi har egentlig ikke så veldig peiling på hvordan det gjøres.... Hjelp??!! Redigert 20.April.2010 av Josephine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Det er vel en Albin Express 26 fot? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Josephine Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Haha, ja, det er en 26 fot Merkelig at jeg skrev feil der... Men hjelp!? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Tar trekket, trekker det over skummadrassen, og lukker igjen glidelåsen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Josephine Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Skjønner jo såpass da... Men trekkene må jo syes først! Hjelper særs lite med den kunnskapen du så fint fremviser når man ikke har ferdige trekk enda... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Hehe, då må dere finne frem en symaskin, og begynne og sy trekkene sammen då? sy 3 av sidene fast, og sy glidelåsen fast i side nr. 4 Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Josephine Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Så var det den filten som skal brukes som bundstykke da... Og som glidelåsen skal sitte i.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kan dere ikke bruke de gamle putetrekkene som mal da tro? Eller er det kanskje gjort på ett annet hvis på de? Er intressert i temaet sjøl, da jeg vurderer og trekke om sjøl jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Josephine Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Jo, det er jo en mulighet... Det er vel ikke værre enn at vi tar den minste puten og bruker den som forsøkskanin. Det eneste måtte være om man trenger en litt mer "robust" symaskin? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Symaskin har jeg ikke noe greie på, det kommer nok an på hva man skal sy. Jeg skal vel bruke skai. Kommer sikkert noen tips på dette i løpet av kvelden Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 I Praktisk Båtägare -oktober 2004 var det ett "lynkurs" i pute-( dyne - på svensk?)sying. Skulle ikke forundre meg om jeg har lastet ned pdf-dokumentet med kurset her fra baatplassen.no, så kanskje en finner det ved å søke her på baatplassen? Iallefall har jeg kurset i pdf-format om noen skulle ønske det. Mulig jeg husker feil, men drev ikke medlemmet Suzuki også med ett slikt prosjekt for noen år siden...??? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Eg vil gjerne ha den PDF`en av deg Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Da må du nok sende meg en e-postadresse på IM, slik at jeg vet hvor jeg skal sende det Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 IM sendt:) Ka betyr IM by the way . . . ? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Sikker på det? Har ikke fått noen IM fra deg jeg . IM - betyr det ikke Intern Melding? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 sendte ein gang te nå.... fekk du den nå? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Skal trekke om stolene i båten snart jeg :-) Har gjort det før, og det er en helsikes jobb Krever solid symaskin.... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 .............. fekk du den nå? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 (redigert) mystiske greier.. nå får eg ikkje sende fler im heller pga eg e ein potensiel spam`er. ....................................... sletter adressen iløpet av kvelden Red: Fekk mailen av deg. Takk ska du ha, nå har eg någe lesestoff mens fruen ser paradais hotel Redigert 20.April.2010 av Fjord21dc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Kjøpe en symaskin som tåler juling. Singer 201K. Gammel metall klomp, men solid som juling. Bare sørg for å kjøpe en som er elektrisk og ikke med pedal :) Kjøpte min for 900 kr med bord og alt. Går som ei klokke og har sydd 7 lag med kapell duk. Finnes selvfølgelig bedre og dyrere modeller.. men billg og bra skal en ikke kimse av. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Josephine Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Strålende, da er det vel bare å prøve da... Så får vi se om det funker eller ikke. Men trenger man en sånn singer type maskin for å sy puter i stoff også? Altså ikke skye? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 noen som kan tenke seg å laste opp denne pdfèn i dokument arkivet? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
TellusTellus Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 (redigert) Trenger det gjør du kanskje ikke. Symaskiner er dyre og å ødelegge en symaskin med tykt stoff som den kanskje egentlig ikke er lagd for er litt trasig. Jeg kjøpte en billig singer og kan nå sy gjennom det aller meste. Jeg tror at noe av grunnen er at den gamle, traktoren av en singer, kun består av metalldeler. Ingen plastikktannhjul som i andre nyere maskiner. Finnes mange gode maskiner til ditt bruk, men mitt råd var basert på noe jeg vet fungerer. Er dere heldige så kanskje en bestemor/mor/oldemor har en singer stående en plass. Veldig vanlig i gamle dager har jeg lært i ettertid. Støtter forresten opplasting i arkivet av pdf om putesying. Redigert 20.April.2010 av volcomstone (see edit history) Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Men trenger man en sånn singer type maskin for å sy puter i stoff også? Altså ikke skye? Har ikke sydd trekk selv, men tenker litt på de trådene der sying av kalesje/seil har blitt diskutert. Der anbefales jeans-nål på symaskinen. Er en så heldig å ha/få tak i en gammel håndsveivemaskin kan en bruke den ombord også med tanke på seil/kalesje og annet som må repareres underveis. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Fjordland Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 noen som kan tenke seg å laste opp denne pdfèn i dokument arkivet? La den inn i Dokument arkivet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.