Jump to content

Hva slags lim til å lime treverk i båten?

Retox_93

Recommended Posts

Hvis vi med polyuretanlim tenker på den typen der limfugern skal fuktes med vann. Og som videre sveller opp, har den fordelen at små ujevnheter fylles ut. Men limet krever stort press mens prosessen pågår. Jeg har brukt den typen endel i båt. Uten å være skråsikker, så vil jeg tro det er fare for at fugen vil slippe på oljet treverk når fukt og bevegelse får jobbet en stund. Kanskje lurt å ta en test før en større operasjon.

Hvis flasken fra Biltema er ment å være likeverdige med Casco sin, så har de ikke klart det i dette tilfellet. Så mitt råd her er å gå for merkevaren.

Jeg er usikker på om det er en god ide å benytte epoxy hvis platene allerede er oljet. Hvis du oljer etterpå er det ingen problen. Da sitter epoxy som bare det. PL400 har jeg benyttet litt, det er bra greier, men kan tørke litt seint hvis det er kaldt. Sika og liknende er jo i samme gaten. Jeg ville satset på noe i PL400/sika "gaten" hvis delene er av en viss størrelse, hvis de er små kan det blir grisete og man risikerer å måtte kjøpe en stor tube for en liten jobb.

Mvh

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...