Ribtjenester Startet 20.April.2010 Link til dette innlegget Startet 20.April.2010 Lurer litt på hvor ofte det skal byttes kompressorolje på en 06 mod. volvo penta D4. Driver også og bytter styreslangene mine, måtte ta av drevet. Når jeg løsnet Driv knute belgen lå det noen dråper vann inni belgen, det var vakuum inne i belgen når jeg løsnet klemmene så tett var det. Kan det være kondens trur du? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Ingen som vet noe?? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hallooooooooooo er det noen der ute::::))))))) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Halloooooo Morten, jeg får jo svare siden du roper da - men jeg har jo ikke peiling på drev :-) Du har ikke solgt da eller? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SeaRaymond Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Står vel 200 timer i instruksjonsboken til min D-4. Imidlertid noke dritt å skifte da tappeskruen er kloss i dynamo og oljen renner nedover denne Fylleskruen er lett tilgjengelig på topp av kompressor, stb side i forkant av motor som sagt like over dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Du har ikke solgt da eller? Neida skuta er i riktige hender enda:) Å du tusen takk for ærlig svar jacobsen Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
OLESVE Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hei! I følge min instruksjonsbok skal oljenivået på kompressoren kontroleres vær 200 time, men byttes ved 1200 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hei!I følge min instruksjonsbok skal oljenivået på kompressoren kontroleres vær 200 time, men byttes ved 1200 timer. Hva r riktig? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SO-VALL Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Holã Det skal byttes hver 1200 timer, eller hvert 5. år. Dette i følge Volvos "Maintenance schedule". Litt nysgjerrig på styreslangene dine. Er de sprukne, slik at du må bytte? Ta en grundig sjekk på slangene til trimsylinderene også. Det havarerte hos meg i fjor. Alt av hydraulikk slanger ble byttet! Styreslanger og trimslanger!! Lykke til! Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
Ribtjenester Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Holã Litt nysgjerrig på styreslangene dine. Er de sprukne, slik at du må bytte? Lykke til! Det var blitt kuler på de der hvor slangene gikk inn i metallet, trimm slangene ser bra ut de:) Takk for svar vedr komperssoren, den får ny olje neste år tipper jeg:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ribtjenester Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Noen som har noe innspill vedr fukt i belgen da?? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Viksund310 Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Tror ikke det er grunn til panikk for noen dråper, er vel kondens. Skal skifte stureslanger for andre gang nå siden 2006. Må bare søke svenskene først, sesongen er vel på hell når jeg får svar kan jeg tenke meg. Har også reklamasjon på propeller samt gear aktevatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.