Jump to content

Alarm i båt? Tips mottas med takk

Key Freak

Recommended Posts

Jeg overtar min neste båt om tre uker, en Viksund 350. I fjor høst ble min gamle Scand Baltic forsøkt stjålet (ja, faktisk!). Dette har fått meg til å tenke på tyveri/innbruddssikring av min nye båt.

Det er sikkert mange på BP som har alarm i båt, og som gjerne deler sine erfaringer med meg og andre. I mitt tilfelle blir det altså i en lukket båt.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Jeg har hatt Boatgard fra:

Bilmiljø.

Det er et svenskprodusert produkt som har fungert veldig bra for meg i flere år. Jeg har den koblet til radiosender via Guard systems. Da får jeg alarmer koblet til mobilen med ulike meldinger samt tracking via deres system.

Alarmen kan selvsagt kobles til andre sendere og GPS sporing.

Alarmen kobles til infrarøde sensorer og koblingssensorer på luker mm. Jeg har også motert startsperre.

Mye av kostnaden ved alarm er knyttet til selve installasjonen + et eventuelt abonnement på sporing og alarmoverføring.

Med mindre du er skipselektriker, anbefaler jeg fagfolk som driver med dette. Tore på bilmiljø er dyktig.

Mvh

Sjøfalk

Redigert av Sjøfalk (see edit history)
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...