fredriksen Startet 20.April.2010 Link til dette innlegget Startet 20.April.2010 Min svoger er eier av en Scan Nordic med en VP 31 m/fast aksling og en 4-bladet propell... årsmodell ca 1988... Propellen ser ikke helt pen ut, og det skal nå investeres i ny. Etter å ha tatt av propellen kan man lese følgende informasjon i bosset (tenk deg klokka..): Kl 12: står det "18", kl 3 står det "16", kl 6 står "VP" og kl 9 står "B". Hva er dette for en propell? Er det mye feil gjettet når vi tror at dette er en 18 tommers propell med 16 tommers stigning, levert av Volvo Penta ??? Tipping kan være interessant, men det er litt bedre å vite hva man skal kjøpe Videre så kunne det være fint med et tips om hvem som slikt til "ryddige priser". Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hmmm.... intet svar... Undres på om alle andre er like usikre som meg?? Jeg kjenner godt til VP hekkagregatets A- og B-serier propeller, men denne faste har jeg ikke kjennskap til. Må vel kontakte LA-SA eller andre forhandlere... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Bilder.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
fredriksen Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Bilder.. OK, det kan bli en utfordring... Men, skal prøve å få min svoger til å ta bilde® og maile meg så kan jeg legge inn bilder av tallene 18, 16, bokstavene VP og B.... Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Diameter 18 tommer, stigning 16 tommer, b7 er typebetegnelsen på en radice propell som volvo benyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Jeg har Nidelv 28. Volvo penta tmd 30. Min propell som jeg hadde var 40mm, 18-20 som jeg nå har byttet til 18-19, får litt høyere turtall. Kan det være en slik? Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Diameter 18 tommer, stigning 16 tommer, b7 er typebetegnelsen på en radice propell som volvo benyttet. Fint! Takk for svar!! Da skal vi se på hva som kan tilbys av ny tilsvarende... Og Nidelv 28 Søgne, regner med at 40mm er den samme type aksling som Nautic'en har montert, da den er 40mm.. Betryggende å se at det er noen som er litt sikrere på slike propellbetegnelser enn det jeg er... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.