arnbr0 Startet 20.April.2010 Link til dette innlegget Startet 20.April.2010 Jeg skal skifte kuleventilene til skroggjennomføringene i båten. De som sitter der ser ut til å være laget av messing og jeg kan ikke se tæringsskader på noen av ventilhusene, men muligens noe tæring på stålhåndtaket og på kula inne i ventilhuset. Selve skroggjennomgøringen er irret grønn men fremstår som like fin ved pussing med stålkost. Jeg ser at det i handelen finnes kuleventiler i såkalt avsinkningsfri messing. Hva er dette ? og kan jeg bruke disse sammen med vanlig messing uten at tæring oppstår. Er avsinkningsfri messing et bedre valg når jeg skal bytte ventiler? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Hei, Jeg kan ikke fortelle nøyaktig hva som gjør forskjellen, men legeringen skal (som navnet sier) hindre at sinken i messingen tæres bort. Med dårligere messing kan det hende du står igjen med en del som ser ok ut, men som er porøs og sterkt svekket. Ja, du bør bruke avsinkingsfri messing, eller aller helst bronse. Jeg lette etter en dansk artikkel om dette, men fant den ikke igjen i farta. Det finns mange tråder på Båtplassen om emnet, så søk litt. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Det er også noe som heter sjøvannsbestandig messing-----kan det være det samme? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.