kaptein02 Startet 20.April.2010 Del på Facebook Startet 20.April.2010 Hei I dag skulle eg ut på fjorden ein liten tur La i frå kai, motor gikk bra, og det var nesten vindstille. Ca 100m frå kai, skjer det noko. Eg skal øke farta, og då får eg ingen respons på gassen. Hmm... prøver å justere opp og ned turtall, men det går ikke. Eneste løsning vart da ¨slå av motoren. Åpnet lokket, og alt så greit ut. Starter motor igjen etter å ha sett den i fri, og da er turtallet altfor høyt! Må da justere det ned manuelt på motoren. Kommer meg i havn og funderer litt på det. Åpner fjernstyringsboksen, og alt ser ok ut også der. Eg fryktet at vaieren til gassen var brutt. Mine bange anelser viste seg å være rett... :headbang: Har derfor nå bestilt ny fra eurofritid.no, så er vel bare å vente.... Noen som har erfaring med leveringstid derfra? Har aldri handlet der før... Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Hansi Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Ved å lese overskriften så regnet jeg at noe dramatisk hadde skjedd. Men det var det ikke nei. Kun en gasswire som hadde røket. En enkel sak som lar seg reparere / skifte ut på +/- en times tid hvis ikke den ligger vanskelig til. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 En forferdielig trist og tragisk hendelse. Vi føler med deg og håper at du slipper slike opplevelser for fremtiden. Også gasswiren da, av alle ting.... Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Eurofritid er raske. Du har den på under ei uke Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) Eg fryktet at vaieren til gassen var brutt. Mine bange anelser viste seg å være rett... :headbang: Når først uhellet er ute så var vell dette det beste alternativet og ingen grunn til å stange hodet i veggen. En skadeutbedring kan vell knapt bli enklere og billigere en å skifte en defekt vaier? Redigert 21.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
kaptein02 Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 Eurofritid er raske. Du har den på under ei uke Flott! Når først uhellet er ute så var vell dette det beste alternativet og ingen grunn til å stange hodet i veggen.En skadeutbedring kan vell knapt bli enklere og billigere en å skifte en defekt vaier? Joda, men litt lei start på sesongen...På min andre tur ryker gassvaieren. Får håpe at det var nok uflaks for meg denne sesongen! Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
SF Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) Har forståelse for det ja. Det var nok flere som ble litt villedet av overskiften og ble noe forundret når innlegget ble lest. Lei start på sesongen hadde vell vært mer beskrivende Redigert 21.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bøljan Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) Uffda! Dette var en trist historie Hadde det bare vært rådebank eller sprukken topp.... Sorry! måtte bare med den tittelen der Redigert 21.April.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) Svarte F.... Min tidligere sjef ringte her i fjor sommer og kunne fortelle at de hadde fått nyoverhalt Forden i den lille slepebåten firmaet disponerer En overhaling til 100t Men gutta får ikke start på den om jeg kan komme en tur å se på saken Drar dit lufter pumpa og Forden fyrer omgående Det er en Ford 150 hk rekkesekser det her er snakk om, en motor jeg liker svært godt Lager en liste til gutta om at de må passe på motoroljen fylle på frostveske, samt fylle på mer olje på twindisc gearet Fikk telefon her om dagen at de ville ha båten på vannet samt koble opp dynamo Det første jeg legger merke til er at varmeveksleren er tom Fyller opp med vann og frostveske og starter opp etter noen minutter står trykket ut av varmeveksleren og jeg stopper den omgående da jeg prøver å starte den igjen står den i 7 steiner skru ut dysene og vannet spruter ut Gutta innrømmer at det ikke ble fylt på frostveske, og det var det nyoverhalt motor snipp snapp snute ikke jeg som har betalt men dette iritirerer meg noe vannvittig Redigert 21.April.2010 av Rikosjett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Eg fryktet at vaieren til gassen var brutt. Mine bange anelser viste seg å være rett... :headbang: Hahaha, med den dramatiske tittelen der hadde jeg lissom forventninger om eksploderte motorer, avrevet akterspeil eller noe i den duren. Røket gasswire ja :) Sånn er det bare med båt. Det er noe hele tiden :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
hifo Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) En forferdielig trist og tragisk hendelse. Vi føler med deg og håper at du slipper slike opplevelser for fremtiden. Også gasswiren da, av alle ting.... da fikk jeg et tips til tittel , neste gang jeg har glemt å ta inn fendrene. sorry. Redigert 21.April.2010 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kire Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 jøss er det ikke flere teite innlegg som skal fortelle trådstarter det samme da!! tror han har oppfatet det nå! Lykke til med ny vaier og god tur videre Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Håper, når jeg en gang får startet en båtsesong, at mitt største problem blir på den skalaen :) Ønsker trådstarter en fin sesong, som kan fortsette om ca en uke eller no :) I mellomtiden kan du nok justere turtallet på andre måter, hvis du føler for en rolig å fin tur på havet :) Husker selv, tilbake til de dager livet bestod av å kjøre moped, turer med en avslitt gassvaier surret på en kloss i hånda. For ikke å snakke om den gode gamle suzukien som gassenvaier låste seg på maks gass når det var frost ute, da var det kjøreturer på is og snø med full gass og tenningslåsen som ble brukt for å regulere farta og gire Når jeg tenker til bake, så virket alt så mye enklere da Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Husker selv, tilbake til de dager livet bestod av å kjøre moped, turer med en avslitt gassvaier surret på en kloss i hånda. For ikke å snakke om den gode gamle suzukien som gassenvaier låste seg på maks gass når det var frost ute, da var det kjøreturer på is og snø med full gass og tenningslåsen som ble brukt for å regulere farta og gire Når jeg tenker til bake, så virket alt så mye enklere da Nå ble jeg nesten litt nostalgisk her. minnes ødelagte girsjaltere, erstattet av weiskniptang. Soting av frontlykt ved hjelp av mors sorte strømper. Bøyde cuppinistyrer og Pollinisett !! Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
index Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Husker jeg kjørte lenge rundt med fotgass på min moped: Slakket av bakbremsen sånn at den ikke tok, og la gasswire over rammerøret og ned til bremsepedal, festet med en sukkerbit! Fungerte bra det, men man hadde jo bare forbremsen å bremse med da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FjordHT Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Husker jeg kjørte lenge rundt med fotgass på min moped: Slakket av bakbremsen sånn at den ikke tok, og la gasswire over rammerøret og ned til bremsepedal, festet med en sukkerbit! Fungerte bra det, men man hadde jo bare forbremsen å bremse med da... Bare forbrems? Mye mere en hva jeg hadde skryte av til tider :p Fotgass på moped hørtes morro ut Den ene mopeden, en tempo corvette, hadde ikke bremser forran, litt bremser bak, ingen clutch og demperne var helt knuste. For å toppe det hele så hoppet den ut av gir hvis man slapp gassen så målet ble jo å holde full gass hele tiden. Det eneste som funket skikkeli bra på denne var trimsettet som var montert Lenge leve galskapen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.