Jump to content

Brudd på gassvaieren, noen som vet leveringstid fra eurofritid?


kaptein02

Recommended Posts

Hei

 

I dag skulle eg ut på fjorden ein liten tur :smiley: La i frå kai, motor gikk bra, og det var nesten vindstille. Ca 100m frå kai, skjer det noko. Eg skal øke farta, og då får eg ingen respons på gassen. Hmm... prøver å justere opp og ned turtall, men det går ikke. Eneste løsning vart da ¨slå av motoren. Åpnet lokket, og alt så greit ut. Starter motor igjen etter å ha sett den i fri, og da er turtallet altfor høyt! Må da justere det ned manuelt på motoren. Kommer meg i havn og funderer litt på det. Åpner fjernstyringsboksen, og alt ser ok ut også der. Eg fryktet at vaieren til gassen var brutt. Mine bange anelser viste seg å være rett... :headbang: :headbang:

 

Har derfor nå bestilt ny fra eurofritid.no, så er vel bare å vente.... :cheers:

 

Noen som har erfaring med leveringstid derfra? Har aldri handlet der før... :crazy:

Kæptn båtløs...

Link to post
Eg fryktet at vaieren til gassen var brutt. Mine bange anelser viste seg å være rett... :headbang: :headbang:

 

Når først uhellet er ute så var vell dette det beste alternativet :confused: og ingen grunn til å stange hodet i veggen.

En skadeutbedring kan vell knapt bli enklere og billigere en å skifte en defekt vaier?

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Eurofritid er raske. Du har den på under ei uke :cool:

 

Flott! :cheers:

 

Når først uhellet er ute så var vell dette det beste alternativet :confused: og ingen grunn til å stange hodet i veggen.

En skadeutbedring kan vell knapt bli enklere og billigere en å skifte en defekt vaier?

 

Joda, men litt lei start på sesongen...På min andre tur ryker gassvaieren. Får håpe at det var nok uflaks for meg denne sesongen!

Kæptn båtløs...

Link to post

Svarte F....

Min tidligere sjef ringte her i fjor sommer og kunne fortelle at de hadde fått nyoverhalt Forden i den lille slepebåten firmaet disponerer

En overhaling til 100t

Men gutta får ikke start på den om jeg kan komme en tur å se på saken

Drar dit lufter pumpa og Forden fyrer omgående

Det er en Ford 150 hk rekkesekser det her er snakk om, en motor jeg liker svært godt

Lager en liste til gutta om at de må passe på motoroljen fylle på frostveske, samt fylle på mer olje på twindisc gearet

Fikk telefon her om dagen at de ville ha båten på vannet samt koble opp dynamo

Det første jeg legger merke til er at varmeveksleren er tom

Fyller opp med vann og frostveske og starter opp

etter noen minutter står trykket ut av varmeveksleren og jeg stopper den omgående

da jeg prøver å starte den igjen står den i 7 steiner

skru ut dysene og vannet spruter ut

Gutta innrømmer at det ikke ble fylt på frostveske, og det var det nyoverhalt motor snipp snapp snute

ikke jeg som har betalt men dette iritirerer meg noe vannvittig

Redigert av Rikosjett (see edit history)
Link to post

Håper, når jeg en gang får startet en båtsesong, at mitt største problem blir på den skalaen :)

Ønsker trådstarter en fin sesong, som kan fortsette om ca en uke eller no :)

 

I mellomtiden kan du nok justere turtallet på andre måter, hvis du føler for en rolig å fin tur på havet :)

Husker selv, tilbake til de dager livet bestod av å kjøre moped, turer med en avslitt gassvaier surret på en kloss i hånda.

For ikke å snakke om den gode gamle suzukien som gassenvaier låste seg på maks gass når det var frost ute, da var det kjøreturer på is og snø med full gass og tenningslåsen som ble brukt for å regulere farta og gire :yesnod:

Når jeg tenker til bake, så virket alt så mye enklere da :flag:

Link to post
Husker selv, tilbake til de dager livet bestod av å kjøre moped, turer med en avslitt gassvaier surret på en kloss i hånda.

For ikke å snakke om den gode gamle suzukien som gassenvaier låste seg på maks gass når det var frost ute, da var det kjøreturer på is og snø med full gass og tenningslåsen som ble brukt for å regulere farta og gire :yesnod:

Når jeg tenker til bake, så virket alt så mye enklere da :flag:

 

Nå ble jeg nesten litt nostalgisk her. minnes ødelagte girsjaltere, erstattet av weiskniptang. Soting av frontlykt ved hjelp av mors sorte strømper. Bøyde cuppinistyrer og Pollinisett !!

Link to post

Husker jeg kjørte lenge rundt med fotgass på min moped: Slakket av bakbremsen sånn at den ikke tok, og la gasswire over rammerøret og ned til bremsepedal, festet med en sukkerbit! Fungerte bra det, men man hadde jo bare forbremsen å bremse med da... :eek:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Husker jeg kjørte lenge rundt med fotgass på min moped: Slakket av bakbremsen sånn at den ikke tok, og la gasswire over rammerøret og ned til bremsepedal, festet med en sukkerbit! Fungerte bra det, men man hadde jo bare forbremsen å bremse med da... :eek:

 

Bare forbrems? Mye mere en hva jeg hadde skryte av til tider :p

Fotgass på moped hørtes morro ut :yesnod:

Den ene mopeden, en tempo corvette, hadde ikke bremser forran, litt bremser bak, ingen clutch og demperne var helt knuste. For å toppe det hele så hoppet den ut av gir hvis man slapp gassen så målet ble jo å holde full gass hele tiden. Det eneste som funket skikkeli bra på denne var trimsettet som var montert :crazy:

Lenge leve galskapen :cheers:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...