lassepelle Startet 21.April.2010 Link til dette innlegget Startet 21.April.2010 Hallois alle :) Båtsesongen nærmer seg fort så nå må båten forberedes. Spørsmålet mitt er jo som i emnefeltet :) Problemet er at båten kommer til å bli sjøsatt i mai, men alt som er gjort er jo en fordel. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Dette pleier det å stå noe om på boksen.. varerier sikkert med type bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Det varierer nok på de forskjellige produktene, f.eks. Biltema bunnstoff tidligst etter 24 timer og maks 1 mnd. Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Dette med å bunnstoffe båten var jo mye nøyere før, da burde man sette ut båten nokså kjapt etter at det hadde tørket. Dette er ikke så nøye nå lengere. Jeg har dårlig erfaring med biltema bunnstoff, bruk heller noe kroner mer å kjøp bunnstoff på båt forretninger. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Maritim sitt bunnstoff duger og koster ikke skjorta..skal vel ikke være noe problem å la det ligge ca en måned på land Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Jeg har kjøpt jotun nonstop :) Leste at det fikk bra i test, men jeg fant ingen info om sjøsetting på boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Ved å foreta et søk hos Jotun får man opp: Sjøsettes etter ca. 8 timer, men innen 3 mnd. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Oops, nesten litt flaut at det var så lett å finne hehe. Høres jo veldig greit ut med 3 mnd da, men har noen personlig erfaring med denne type bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Jeg høytrykkspyler båten under før stoffing. Deretter flekker jeg der det er lite bunnstoff. Høytrykkspyling/kraftig spyling aktiviserer det gamle bunnstoffet, tror jeg? Dette har jeg gjort i "alle" år og det gror egentlig veldig lite. Det lille som gror (noen få rur) ta jeg med høytrykkspyer om høsten. Men så ligger jo ikke båten på sjøen mer enn ca 4-5 mnd. heller da.... Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 (redigert) Har brukt både nonstop og seajet033 litt "om hverandre" de siste år. Før stoffet jeg alltid båten så nærme sjøsetting som mulig, men de siste sesonger har jeg faktisk stoffet båten i okober/november, med sjøsetting etter 4 - 6 måneder. Og det å stoffe om høsten funker akkurat like bra som å stoffe rett før sjøsetting, i hverfall er det min erfaring med nevnte 2 typer selvpolerende bunnstoff. Og så mye mer deilig å være ferdig med grisejobben allerede om høsten! Kan nevne at min erfaring kun gjelder farge mørkeblå. Jo lysere bunnstoffet er jo dårligere effekt skal det vistnok ha. Redigert 21.April.2010 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Låter som om jeg skal stoffe til helgen gitt :) Jeg stoffer med svart så da går det nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.