Jump to content

Hvor lenge før sjøsetting kan man stoffe?

lassepelle

Recommended Posts

Jeg høytrykkspyler båten under før stoffing. Deretter flekker jeg der det er lite bunnstoff. Høytrykkspyling/kraftig spyling aktiviserer det gamle bunnstoffet, tror jeg?

Dette har jeg gjort i "alle" år og det gror egentlig veldig lite. Det lille som gror (noen få rur) ta jeg med høytrykkspyer om høsten. Men så ligger jo ikke båten på sjøen mer enn ca 4-5 mnd. heller da....

Har brukt både nonstop og seajet033 litt "om hverandre" de siste år. Før stoffet jeg alltid båten så nærme sjøsetting som mulig, men de siste sesonger har jeg faktisk stoffet båten i okober/november, med sjøsetting etter 4 - 6 måneder. Og det å stoffe om høsten funker akkurat like bra som å stoffe rett før sjøsetting, i hverfall er det min erfaring med nevnte 2 typer selvpolerende bunnstoff. Og så mye mer deilig å være ferdig med grisejobben allerede om høsten! Kan nevne at min erfaring kun gjelder farge mørkeblå. Jo lysere bunnstoffet er jo dårligere effekt skal det vistnok ha.

Redigert av terron (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...