jumbo Startet 21.April.2010 Link til dette innlegget Startet 21.April.2010 Jeg greide å miste min håndholdte VHF (Uniden President 1000 ettellerannet) i svaberget etter en tur på sjøen. Det resulterte i at av/på/volumknappen knakk av og tok turen ut i Kong Neptuns rike. Er dette noe som enkelt lar seg fikse på en radio-sjappe? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Kan hende at en reparasjon vil bli like dyrt som å kjøpe en nye en Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Poseidon Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Selv om jeg absolutt hører til dem som liker å reparere og holde i live lengst mulig så tror jeg absolutt at du bør la denne VHF'en forbli et offer til Neptun og hans rike. Totalt sett kommer du nok best utav det med å anse den som tapt og heller spandere noen kroner på å kjøpe en ny som er både vanntett og mer robust..... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
jumbo Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Nå var det ikke selve VHF'en som ble våt, bare av/på/volum bryteren som knakk av og gikk i vannet. ..Det ser så lett ut å fikse at det klør i loddebolten. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Da høres det jo adskillig greiere ut, men utfordringen blir trolig å finne delen du trenger...... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
prin435 Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 (redigert) Aner ikke hvordan radioen ser ut, men å skaffe eet potmeter med av på bryter bør være greit. Du må vite motsanden i potmeteret. Står helt sikkert stemplet på. Normalt er potmeter for Volumkontrol Logaritmisk. Stemplet med LOG som regel. Eks Elfa.se artikkel nr. 64-275-12. De har utgaver i bøtter å spann. Det er fysisk utførelse som er utfordringen. Redigert 21.April.2010 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.