Jump to content

Koblingsskjema stereo. kommentarer?

Gromling70

Recommended Posts

Er det noen båtstereo spesialister her som kan kommentere om jeg har tenkt riktig angående kobling av båtstereo?

Jordingen på diagrammet skal kobles på jordingsskinne som allerede er i båten.

Jeg vurderer å koble "memory" kabelen sammen med strømkabelen. Det vil vel si at spilleren ikke vil huske innstillinger? (trekker denne noe særlig strøm?)

Strømkabelen vurderer jeg å koble til kontrollpanelet der jeg har en leding knapp. Kontrollpanelet har tilkoblet sikringer.

Har tenkt å kjøpe denne jensen pakken hos maritim. Om den kan kobles til jensen kontrollen og ipod/mp3 spiller(noen som vet?)

stereo.jpg

Koble memory separat rett til batteriet du utenom bryteren du skal ha - som allerede nevnt går det svært lite strøm til memory. Men egen sikring på den ledningen bør du ha.

Redigert av Helge (see edit history)
Hvis du kobler memory fra batteriet og innom en egen bryter på dash så kan du bruke stereo uten at motor går, og samtidig skru den helt av uten å skru av hovedbryter

Powerkabelen mener du vel... Memorykabelen bør IKKE kunne kobles fra med en bryter!

• 4 uker senere...

Stereo montert(ikke koblet alt på bildet). Ser ikke ut som det er noe egen dedikert memory kabel på denne spilleren:S De eneste ledningene som ikke er koblet er høyttalerledninger som ikke skal brukes og "power antenna" ledningen(mener jeg å huske). Men skal nok overleve uten memory kabelen.

bilde-6.jpg

Sliter litt med å få greien til å sitte fast. Datt ned første gang. Så limte festet på nytt med mer epoxy og lar det herde lenge før jeg monterer spilleren igjen.

Fjernkontroll og den ene høyttaleren:

bilde-5.jpg

Redigert av Gromling70 (see edit history)
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...