Gromling70 Startet 21.April.2010 Link til dette innlegget Startet 21.April.2010 Er det noen båtstereo spesialister her som kan kommentere om jeg har tenkt riktig angående kobling av båtstereo? Jordingen på diagrammet skal kobles på jordingsskinne som allerede er i båten. Jeg vurderer å koble "memory" kabelen sammen med strømkabelen. Det vil vel si at spilleren ikke vil huske innstillinger? (trekker denne noe særlig strøm?) Strømkabelen vurderer jeg å koble til kontrollpanelet der jeg har en leding knapp. Kontrollpanelet har tilkoblet sikringer. Har tenkt å kjøpe denne jensen pakken hos maritim. Om den kan kobles til jensen kontrollen og ipod/mp3 spiller(noen som vet?) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Strømforsyning til memory er tilnærmet neglisjerbart, ellers ville det nok vært mye strømløse biler rundt omkring. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 (redigert) Koble memory separat rett til batteriet du utenom bryteren du skal ha - som allerede nevnt går det svært lite strøm til memory. Men egen sikring på den ledningen bør du ha. Redigert 21.April.2010 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
littmild Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Du kan koble til iPod, via 3,5" jack aux ingang i front. Du kan ikke styre iPoden med denne spilleren. Fjernkontrollen vet jeg ikke, men de vet det sikkert i butikken. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Gromling70 Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Takk takk. Da tror jeg planene er klar. Mangler bare å pønske ut hvor og hvordan jeg skal montere spilleren. har tenkt å ha den i en jensen boks som selges hos maritim og montere den et stykke under fordekket, derfor jeg vil ha fjernkontroll. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Smart å montere den litt vekk ja, også smart å ikke drive å kutte for mye hull til den og sånt. Lykke til! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
FjordHT Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 (redigert) Bare å sette igang den planen, men husk at sikringer skal helst ikke stå lengre unna stømkilde(batteri) en ca 15cm, og helst kortere en avstand fra + til nærmeste jord Memory skal også ha sikring :) Greit å tenke sikkerhet i båt, har jeg hørt... Redigert 21.April.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hvis du kobler memory fra batteriet og innom en egen bryter på dash så kan du bruke stereo uten at motor går, og samtidig skru den helt av uten å skru av hovedbryter. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Helge Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hvis du kobler memory fra batteriet og innom en egen bryter på dash så kan du bruke stereo uten at motor går, og samtidig skru den helt av uten å skru av hovedbryter Powerkabelen mener du vel... Memorykabelen bør IKKE kunne kobles fra med en bryter! Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
OnkelDonald Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Powerkabelen mener du vel... Memorykabelen bør IKKE kunne kobles fra med en bryter! Sorry! Blanding av kort :) Mener selvfølgelig powerkabel. memory må ha fast 12v. Blandet med forsterker, den har fast hovedforsyning av strøm i feit kabel. Og så en tynn liten remote kabel til å styre den av og på.. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Gromling70 Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Koblingen blir nok som på skjemaet, men med sikring på memory kabelen nærmest batteriet og strømkabelen innom egen bryter på bryterpanelet med sikring. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 (redigert) Stereo montert(ikke koblet alt på bildet). Ser ikke ut som det er noe egen dedikert memory kabel på denne spilleren:S De eneste ledningene som ikke er koblet er høyttalerledninger som ikke skal brukes og "power antenna" ledningen(mener jeg å huske). Men skal nok overleve uten memory kabelen. Sliter litt med å få greien til å sitte fast. Datt ned første gang. Så limte festet på nytt med mer epoxy og lar det herde lenge før jeg monterer spilleren igjen. Fjernkontroll og den ene høyttaleren: Redigert 14.Mai.2010 av Gromling70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dagfinn Svart 2.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2010 Har ikke Jensen anlegget egen minnechip? Jeg mener de har det - ihvertfall MSR3007. I så tilfelle trenger du vel ikke power til memory, fordi spilleren skriver innstillingene tilbake til chip (som ikke drar strøm)? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.