blycher Startet 21.April.2010 Link til dette innlegget Startet 21.April.2010 Hei! gikk over ventilåpningene i dag og fant da et knekt oljerør på den ene toppen.(Det som går inn på vippestellet) Men det er veldig fint knekt av slik at når jeg fører dem sammen så passer de perfekt.Det jeg lurte på var om det finnes noe metallrep som er sterkt nok til å holde disse sammen? er jo endel jobb å bytte hele røret her Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Det burde gå greit å slaglodde det, om du kjenner noen som har utstyr og kunnskap til å gjøre dette. Men å lime dette med noen form for kjemisk metall ville jeg ikke ha prøvd på engang... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
blycher Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Da ser det ut til at det ordnet seg Etter en tur på tess fikk jeg tak i en slangebete og to små klemmer,fikk montert dette og det virker bra.Testkjørte uten toppdeksel og det piplet olje ut der det skulle.Sjøten holdt tett. Ble litt nyskjerrig på dette med slaglodding,er dette en "varmere" form for lodding? På en annen side vet jeg jo ikke hvor lenge røret har vært knekt..men det har jo sprutet olje rundt inni der så smøring har det jo vært og det ser ikke ut som om noen skade har skjedd Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2010 Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Slaglodding er vel et sted mellom vanlig lodding og sveising, det brukes et sveiseapparat for gass og loddemateriale som er betydelig hardere enn tinn. Jeg ville ha fulgt med litt på den slangen fremover om jeg var deg, kombinasjonen av varme, trykk og sleip olje har lett for å ende med at slangen hopper av (av erfaring, jeg fikk motorhavari i fjor på grunn av en oljeslange som hoppet av på 3000 rpm...). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
blycher Svart 21.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2010 Ja her skal det følges med! Det er leit med havari ja med tanke på temp så går jo denne litt varmere i og med at den er ferskvannskjølt så jeg kjørte den opp i normaltemp og det så fortsatt greit ut. sjøten er spass lang at røret ikke får beveget seg nok grunnet veggen bak til at det skulle hoppe av. Peronlig så er jeg nøye på at ting skal være på stell så dette blir neppe no evig løsning men det funker foreløpig... Det blir MYE testkjøring før jeg begir meg ut på noe langtur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.