Jump to content

Dateline bikini m/90hk skulle ha gått fortere

DB90Even

Recommended Posts

Har selv hatt en 90hk E-tec og det er ikke den som kommer høyest i fart sammenlignet med andre 90 hk (skiller bare 2-3kn)

Men det som er viktig når du skal opp i de hastighetene er at motoren sitter riktig plassert (les høyt nok) og at turtall kontra riktig propell er til stede.

Du kan også få ett verksted til og ta en oppdatering på motoren din og få ut en analyse på den om hvordan den har jobbet.

Jeg var veldig fornøyd med den jeg hadde i hvertfall,hadde den på en micore 500 GT. (37-38kn)

• 2 måneder senere...

Hei! sorry for å komme helt random inn i bildet her.. Men jeg har lett etter båt nå de siste månedene og skal nå øke til en litt større båt. Er 16 år og lurte på om dere har noen forslag båten må ikke komme ut i den store prisklassen sånn ca 60-70 tusen hadde våre perfekt. Har sitt en Dateline Bikini 16 1990 mod på finn og lurer på å kjøpe denne. Hvilke ærfaringer har du ifra den? :wink:

Har selv hatt en Dateline Bikini. Det orginale, det finnes også en utgave med litt annen vindskjerm som er støpt i Norge.

Jeg hadde 115 Johnson på og den gjorde 52 GPS knop så å regne med over 50 med 90 hk er oppskrytt. Jeg tunet motor, byttet propell å heiser motoren på det orginale akterspeilet, som forøverig knakk etter første turen med båten så måtte støpe nytt akterspeil.

Jeg vil tro at om du hat powertilt å riktig propell så burde du kunne få omtrent 45-47 knop.

Regner med at du optimaliserer trimmen din under kjøring? Det kan utgjøre minst 6-8 knop på en såpass overmotorisert båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...