Jump to content

hvor fort går disse små gummibåtene? =)

toba52

Recommended Posts

Jeg har en slik båt fra Maritim med en 9,9 hester. Går fortere på full guffe enn hva jeg synes er behagelig. Vil anta rundt 30 knop eller mer, men vanskelig å vurdere fordi man sitter i god nærkontakt med vannet, og da virker det meste fort. Steiler veldig når man gir på så man må sitte langt frem i båten. Når den først flater ut (hvilket skjer rasktl) så skyter den av gårde. Hadde en 5 hester tidligere, og syntes det ble litt kjedelig.....

Jeg har en Duramar 300ME gummibåt, og med en gammel 6HK Johnson klarte jeg å dra opp en gutt på 9år (ca 35kg) og da satt jeg relativt langt frem i båten for å få mine 95kg daukjøtt til å legge båten i plan.

Har akkurat bygget om en Johnson GT10 til 15hk og skal etter planen teste denne i helgen, og måle farten med GPS

Ha en fin dag

Jeg har en slik båt fra Maritim med en 9,9 hester. Går fortere på full guffe enn hva jeg synes er behagelig. Vil anta rundt 30 knop eller mer, men vanskelig å vurdere fordi man sitter i god nærkontakt med vannet, og da virker det meste fort.....

dette tror jeg er minst 5 knop for mye.. Har selv en slik gummibåt med 9,9 hk 4 takt. hadde en 9,9 2 takt på i fjor og ja , det farter bra og blir litt villt å kjøre , men ikke opp i mot 30 knop.. tror jeg.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Har en veldig lik båt med en yamaha 4t 9,9 kort stamme som jeg kjøpte ifjor. vi var to voksne og to barn i tillegg til litt strandutsyr. Båten planet da og gikk 18 knop målt med gps. Hu mor måtte riktignok henge litt ut over baugen hvis vi hadde mye strandutstyr, for å få lagt den i plan. Alene målte jeg den til 24, men ble litt smånervøs av å kjøre i den farten. Fikk ikke trimmet motoren optimalt så baugen hadde en tendens til å grave seg litt ned på bånn pinne og da skjenet den litt. Når jeg kjørte alene i den kunne jeg dra en sånn badering med ungene (5 og 7)oppi, og legge den i plan uten problem. Med mor oppi ringen ble det verre....

Lykke til!!!

Jeg har en Duramar 300ME gummibåt, og med en gammel 6HK Johnson klarte jeg å dra opp en gutt på 9år (ca 35kg) og da satt jeg relativt langt frem i båten for å få mine 95kg daukjøtt til å legge båten i plan.

Har akkurat bygget om en Johnson GT10 til 15hk og skal etter planen teste denne i helgen, og måle farten med GPS

Testet den i dag og målte med gps. Farten med 1voksen lå på 26,5knop og med 2voksne fikk vi 24knop, så det hjalp med "ny" motor, for nå planer båten greit med 2 voksne og har ikke rare fartstapet heller.

FORNØYD :cheers:

Ha en fin dag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...