Jump to content

Edit History

Artekno

Artekno

grønnpåalt skrev 1 time siden:

Nå er denne tråden gammel, jeg bare dro opp samme problemstilling-ish:

Fersking på jakt etter båt og ser ut som Maxi77 passer meg ypperlig. Budsjett på 50k, så forventer ikke å få allverdens. Men nå "ser" jeg på to Maxier, den ene med innenbordsmotor som "Går som en klokke" (Volvo Penta MD5B 7, 5 hk) og den andre med utenbordsmotor (10HK Mercury Viking som yter ca 15HK etter siste service i 2016).

Hva velger man?

MD5B 7,5 hk er ganske klart på overtid og kan ryke når som helst. Men den KAN også gå som en klokke i noen år til. Så hvis du ikke må betale all verden for båten kan den være grei å bruke en stund.

2-takter på hekken bråker det også. 15 hk får du ikke nyttiggjort deg på en så liten båt. Hadde passet bedre med minste mulige 2-sylindrede 4-takter. Feks 8 hk? 

Tipper Maxi 77 ikke skal behøve å koste mer enn 35.000,- i dag, uansett motor.

Artekno

Artekno

grønnpåalt skrev 1 time siden:

Nå er denne tråden gammel, jeg bare dro opp samme problemstilling-ish:

Fersking på jakt etter båt og ser ut som Maxi77 passer meg ypperlig. Budsjett på 50k, så forventer ikke å få allverdens. Men nå "ser" jeg på to Maxier, den ene med innenbordsmotor som "Går som en klokke" (Volvo Penta MD5B 7, 5 hk) og den andre med utenbordsmotor (10HK Mercury Viking som yter ca 15HK etter siste service i 2016).

Hva velger man?

MD5B 7,5 hk er ganske klart på overtid og kan ryke når som helst. Men den KAN også gå som en klokke i noen år til. Så hvis du ikke må betale all verden får båten kan den være grei å bruke en stund.

2-takter på hekken bråker det også. 15 hk får du ikke nyttiggjort deg på en så liten båt. Hadde passet bedre med minste mulige 2-sylindrede 4-takter. Feks 8 hk? 

Tipper Maxi 77 ikke skal behøve å koste mer enn 35.000,- i dag, uansett motor.

• Create New...