bladfyken Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Har prøvd å søke på nettet men finner ikke. Er det noen som vet hvor det er mulig å få kjøpt løse batteripoler. Kjøpt batterier der det ikke er poler så må bytte mutterne som var montert med batteripoler. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 En bild skulle vara ovärderlig för att klargöra vad Du menar. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 batteri uten poler virker rart. Men batteri uten klemmer eller muttere kan jeg forstå. klemer fås på biltema eler CO Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Dette fikk meg umiddelbart til å tenke på "keiserens nye klær..." Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 På batteriene er det ikke vanlig runde poler for pluss og minus, men skruer. Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det er mulig å få kjøpt løse, runde poler......hmm, var dette så vanskelig da;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 (redigert) Ja det var vanskelig ut i fra hvordan du forklare det poler finns i mange utgaver...... om det ser omtrent slik ut? Da bruker du en annen type batteriklemmer på kablene dine. Ser ut som kabelstko - med en bolt gjennom og en mutter du setter inni polen på batteriet Er det gjengede poler bruker du kabler med kabelsko på og en passende mutter. har aldri hørt om runde poler som kan skrus nedpå gjengede poler. Men om polene er gjengede - hvorfor passer ikke da de gamle polklemmene? Redigert 22.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Batteriet er dette: http://www.sparelys.no/index.php?page=shop...t&Itemid=38 som man ser er det ikke vanlige runde poler, men skruer. Jeg ønsker å bytte disse med vanlige runde.... Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Ja man får kjøpt løse poler. Jeg fikk med dette da jeg kjøpte to AGM batterier en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Jeg ønsker å bytte disse med vanlige runde.... Hvorfor i all verden vil du det? Anbefales ikke. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
bladfyken Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 En grunn til at det ikke er å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Skal ikke anbefale det ene eller andre, men jeg har slike fester som du har på ditt batteri på mine. Jeg hadde allerede kabelsko på kabelen, så det var ikke noe problem, og dette funker bra. Vil det ikke være like lett å bytte skoene på kabelen? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 (redigert) Nu kan jag inte se detaljer på den katalogsida som länken går till, men det står ju i specifikationen: 'Terminaler: M8 bolter (medfølger)' Jag tolkar det så att det är tänkt att man skall ansluta batterikablar med ringkabelskor med de till batteriet medföljande M8 skruvarna. Är det inte den bästa och säkraste lösningen att följa konstruktörens intentioner? Redigert 22.April.2010 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Jada, er jo det som er tenkt, å bruke M8 skruene. Og kan kanskje se ut som det vil være lettere å bruke dette og ringkabler. Takk for alle innspill:-) Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Jada, er jo det som er tenkt, å bruke M8 skruene. Og kan kanskje se ut som det vil være lettere å bruke dette og ringkabler. Takk for alle innspill:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Synes faktisk at disse polskruene er bedre enn klemmer som blir sprengt på sikt og dertil dårlig kontakt Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Jawik Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 (redigert) .. enn klemmer som blir sprengt på sikt og dertil dårlig kontakt. Polskoene kommer jo i en pluss og en minus utgave. Den ene mindre enn den andre og må ikke forveksles for da sprenges den minste skoen. Redigert 22.April.2010 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.