nic32 Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Hei. Jeg skal kjøpe nye seil til Nicholson 32, og lurer på om noen har erfaringer med 59°norseil (http://www.59norseil.no/)? Fikk ingen treff når jeg søkte i søkfunksjonen her. Et storseil, en stormfokk, en genoa og et kutterstag skal kjøpes. Ser først og fremst etter billige løsninger. Andre tips mottas gjerne! Sitér dette innlegget Link to post
KnutK Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hei.... jeg har ikke erfaringer på seilene de leverer, men har erfaringer fra bestillingsfasen - oppmålingsfasen. Det har vært en positiv opplevelse. Oppmåling på båt 2 dager etter bestilling og god forklaring på diverse spørsmål. I tillegg opplever jeg at jeg slapp å bli presset oppover i skalaen på diverse valg i forhold til hva jeg i utgangspunktet ønsket. Og prisene er jo gode Sitér dette innlegget Link to post
nic32 Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Ingen flere som har noen erfaringer å dele? Sitér dette innlegget Link to post
nic32 Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 siste forsøk. Erfaringer med 59 norseil noen? Sitér dette innlegget Link to post
KnutK Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Firmaet er jo forholdsvis nystartet så det er vel ikke så mange erfaringer der ute på seilene. Men polske Narwal har jo levert seil i lang tid, og bruker anerkjente leverandør på stoff, så jeg antar dette holder like bra kvalitet som mye annet. Sitér dette innlegget Link to post
nic32 Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Takk for infoen. Jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg setter pris på tilbakemeldinger. At firmaet var nystartet var jeg heller ikke klar over. Her er tilbudet jeg fikk på storseil og genoa: Storseil 30 m² Duktype TNF 340 Crosscut Pris kr. 13.080,- Duktype AP 320 Crosscut Pris kr. 15.480,- Prisene inkluderer: Semi-fullspilet storseil, To rev, Cunningham, Løsfot, Telltales, Trimline i akterliket, Seilpose Genoa 30 m² (150%) Duktype TNF 340 Crosscut Pris kr. 10.290,- Duktype AP 320 Crosscut Pris kr. 12.270,- Prisene inkluderer: Telltales, Trimline i akter- og underlik, Seilpose Det er ganske billig i forhold til andre tilbud jeg har fått. Noen synspunkter på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Forte Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Bestillte ny lazybag. Fekk god oppfølging, leveringstid som avtalt. Materialet virker av bra kvalitet og produsert av fagfolk. Prisen var de heller ikke noe a si på Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 12.September.2012 Link til dette innlegget Svart 12.September.2012 Er vel ikke akkurat regattaseil du får, men dacronseil er da rimelig enkelt å lage for en stor produsent som de antakelig kjøper fra. Så til turbruk tror jeg ikke du klarer å gå mye feil med seil fra disse. Har opplevd raske svar og imøtekommenhet derfra selv og det er en bra start. Bestiller nok Lazybag derfra selv i løpet av vinteren. Så får jeg se på hva jeg vil legge i et par nye seil som trengs, om jeg går for racingkvalitet i en heeelt annen prisklasse, eller satser litt enklere og økonomisk på turseil - på min turbåt... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
RSL Svart 12.September.2012 Link til dette innlegget Svart 12.September.2012 Er vel ikke akkurat regattaseil du får, men dacronseil er da rimelig ....... Du er vel klar over at du svarer på en tråd som ikke har vært aktiv på over to år? Jeg tipper trådstarter har kjøpt seil i løpet av denne tiden.... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Barbaria Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 (redigert) Nå er dette en stund siden, er det noen flere som har benyttet denne leverandøren? Ser de har flyttet til Mågerø. Redigert 9.August.2013 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Doldis Svart 9.August.2013 Link til dette innlegget Svart 9.August.2013 Har brukt de flere ganger. veldig serviceminded og synes de har meget gode produkter i forhold til prisen. Anbefales av meg hvertfall :-) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Flere som har fått erfaring med 59 norsail etter 3 år siden sist tråden var aktiv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.