Jump to content

59° norseil, erfaringer?

nic32

Recommended Posts

Hei.... jeg har ikke erfaringer på seilene de leverer, men har erfaringer fra bestillingsfasen - oppmålingsfasen. Det har vært en positiv opplevelse. Oppmåling på båt 2 dager etter bestilling og god forklaring på diverse spørsmål. I tillegg opplever jeg at jeg slapp å bli presset oppover i skalaen på diverse valg i forhold til hva jeg i utgangspunktet ønsket. Og prisene er jo gode

Takk for infoen. Jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg setter pris på tilbakemeldinger. At firmaet var nystartet var jeg heller ikke klar over.

Her er tilbudet jeg fikk på storseil og genoa:

Storseil 30 m²

Duktype TNF 340 Crosscut Pris kr. 13.080,-

Duktype AP 320 Crosscut Pris kr. 15.480,-

Prisene inkluderer: Semi-fullspilet storseil, To rev, Cunningham, Løsfot, Telltales, Trimline i akterliket, Seilpose

Genoa 30 m² (150%)

Duktype TNF 340 Crosscut Pris kr. 10.290,-

Duktype AP 320 Crosscut Pris kr. 12.270,-

Prisene inkluderer: Telltales, Trimline i akter- og underlik, Seilpose

Det er ganske billig i forhold til andre tilbud jeg har fått.

Noen synspunkter på dette?

• 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Er vel ikke akkurat regattaseil du får, men dacronseil er da rimelig enkelt å lage for en stor produsent som de antakelig kjøper fra. Så til turbruk tror jeg ikke du klarer å gå mye feil med seil fra disse. Har opplevd raske svar og imøtekommenhet derfra selv og det er en bra start. Bestiller nok Lazybag derfra selv i løpet av vinteren. Så får jeg se på hva jeg vil legge i et par nye seil som trengs, om jeg går for racingkvalitet i en heeelt annen prisklasse, eller satser litt enklere og økonomisk på turseil - på min turbåt...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

• 10 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...