nani17 Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Hei. Sikkert et litt dumt spørsmål jeg kommer med nå. Men er dette den såkalte plomberingen? Vil jeg få større fart hvis jeg fjerner den? Motoren er en 15 HK 4, 2003 modell. Noen bilder fra motoren. https://baatplassen.no/bildearkiv/27/27742/bilde_008.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/27/27742/bilde_005.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Tviler på at det er noen plomering på en 15hk 4-takt som kan fjernes så enkelt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
index Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 (redigert) Det der er kun et gitter for å hindre småting i å blir sugd inn i motoren... De eneste påhengere som egentlig er plombert, er en del 9,9hk motorer. Dette er da originalt 13,5 til 15 hk motorer som er plombert ved import til Norge for å tilpasses norske regler med HK-avgift, begrensninger for førere under 16 år m.m. Alle andre motorer må bygges om i større eller mindre grad for å øke antall HK. Redigert 22.April.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
BMP Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Om du finner noen form for blombering er det da bare og fjerne denn men jeg har ikke hørt at det skal være noe slikt på den motoren. Elers er det sikert noe lurium HD eller lignende du kan ha i bensinen som gir deg 10 Hk ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Okei, takk for raske svar. Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hva mener du med lurium HD og noe man kan blande i bensinen BMP? Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Det er vel bare 9,9 hestere som kan trimmes i den størrelsen eller tar jeg feil? Regner med at ikke 15hk-en kan det da den er en motor som ikke er skrudd ned fra en annen størrelse. Eller tar jeg helt feil? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.