freeforc Svart 20.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2011 Ja da er båten prøvd med trimplan kassene, og med en litt større/tyngre motor(115hk) så blei det slik som tengt. Og båten sitter bedre i svingene, og rett i plan uten å løfte baugen så mye som før. Ja det blei en helt annen båt. Så kan vi jo skryte på oss en fot mer med båt Er jo ikke 17 fot lenger, det er jo 18 fot med Draco no. hehe. Skal legge inn litt film i morgen,om det blir vær til å vinsje opp PG, slik at dem som ikke helt vet hva en bruker denne båten til kan få ett innblikk i det Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.August.2011 Link til dette innlegget Svart 20.August.2011 hva er kjernematerialet i de fine flapskassene? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
freeforc Svart 20.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2011 (redigert) Alle plater som er brukt i båtprosjektet er divinycell plater. Da dei veier fint lite og ingen ting. Og dei blir sterk som fjell, når di har fått seg ett lag eller 2 med glassfiber. Redigert 20.August.2011 av freeforc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 20.August.2011 Link til dette innlegget Svart 20.August.2011 Jeg skal starte med dette prosjektet Prosjekt Hero 20 ombygg til "speedsjark" og har tenkt litt på hvordan jeg skulle bygge "oppdriftkassen/braketten" og dyvincell som du her har brukt ser jo lovende ut. Kan du si noe om hvilken matte og hvor mange lag som trengs for å få dette sterkt nok og hvordan du fester det til skroget? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Double Weber Svart 20.August.2011 Link til dette innlegget Svart 20.August.2011 Jeg liker fremdriften din. Moro å følge med. Du er flink. Stå på (-: Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
freeforc Svart 19.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2011 Her er en liten filmsnutt som viser PG opptrekk med båten. Så da slipper vi å gå opp på fjella i bakgrunnen, som er omtrent 700m høye. Bruker 6 minutt på å trekke opp til 700m og 90min om vi må gå opp Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 (redigert) .. Redigert 20.Februar.2012 av freeforc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
freeforc Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 (redigert) No er båten på land igjen og det blir montert ny motor.Motoren er helt ny,men en overliggger fra 2010. Og ny drivstoftank blir montert. Den nye tanken blir no under vinsjen, for å få en bedre vektplasering i båten. den gamle tanken er fremdeles under dørken bak i båten. Og blir ikke brukt mer, den kan virke som ett Vanntett skott om det blir hull i båten. Og dette er vinsjen som står over tanken. Redigert 20.Februar.2012 av freeforc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjella Svart 10.November.2013 Link til dette innlegget Svart 10.November.2013 har du nå mål på kassan dine? brede og lengd og høyde. koss blir det og montere trimfleps på dæm, for å juster båten sideveis, da jeg sitter på den ene siden.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.