Jump to content

Tenningsproblem på Mercruiser 5,7L V8

Searay 250

Recommended Posts

Hei

Var uheldig i vinter, hadde båten inne på låven med vifteovn stående i kupe.

Tenkte ikke at det var mulig at det kunne fryse. Men der tok jeg feil, med den vinteren vi hadde frøs blokka sundt.

Jeg fikk tak i en Longblock (blokk med topper på) som jeg flyttet alt over på.

Den gamle motoren var 95. mod. Den nye hadde vartec topper på. Så innsuget passet ikke.

Fikk tak i nytt innsug og bygget om til el. bensinpumpe. Men samme forgasser og fordeler.

Nå har jeg fått maskinen i båten, justert tenninga. Etter hva jeg kunne se i boka skulle den ha 8 grader fortenning

minus 2 grader som lå i motoren. Altså 6 grader ?

Motoren starter og går som ei klokke, kanonfin lyd. Det som er problemet er at når jeg ligger på 3500 o/min og gir gass

litt fort smeller det i forgasseren. Drar jeg forsiktig på går den greit. Har ikke prøvd med over 4000 o/min enda siden

jeg holder på å kjøre den inn. Det høres ut for meg som det er et tenningsproblem, men er usikker hvordan jeg skal gripe dette an.

Fordeleren har ikke vakumklokke. Er det noen der ute som har noen ide hva jeg kan prøve på ?

:crazy:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...