Searay 250 Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Hei Var uheldig i vinter, hadde båten inne på låven med vifteovn stående i kupe. Tenkte ikke at det var mulig at det kunne fryse. Men der tok jeg feil, med den vinteren vi hadde frøs blokka sundt. Jeg fikk tak i en Longblock (blokk med topper på) som jeg flyttet alt over på. Den gamle motoren var 95. mod. Den nye hadde vartec topper på. Så innsuget passet ikke. Fikk tak i nytt innsug og bygget om til el. bensinpumpe. Men samme forgasser og fordeler. Nå har jeg fått maskinen i båten, justert tenninga. Etter hva jeg kunne se i boka skulle den ha 8 grader fortenning minus 2 grader som lå i motoren. Altså 6 grader ? Motoren starter og går som ei klokke, kanonfin lyd. Det som er problemet er at når jeg ligger på 3500 o/min og gir gass litt fort smeller det i forgasseren. Drar jeg forsiktig på går den greit. Har ikke prøvd med over 4000 o/min enda siden jeg holder på å kjøre den inn. Det høres ut for meg som det er et tenningsproblem, men er usikker hvordan jeg skal gripe dette an. Fordeleren har ikke vakumklokke. Er det noen der ute som har noen ide hva jeg kan prøve på ? Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 tja når det skyter i forgasser er tenning normalt for tidlig men er du sikker på tenningsrekkefølge? bomma på en v8 en gang og satt 2 pluggledninger feil. Den oppførte seg akkurat som det du beskriver, hvis ikke så hadde jeg vridd fordeler litt tilbake og prøvd Sitér dette innlegget Link to post
Searay 250 Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Er ganske sikker på at pluggledningene er rett, men jeg skal dobbeltsjekke en gang til. Får prøve å justere litt til på tenninga, men jeg tror jeg har gjort det riktig ifølge boka. Men kan være jeg ha missforstått.. Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Hei Mulig jeg er helt på jordet her, men det er ikke en form for fullfart dyse på disse motorene?. Hadde et lignende problem på en bil en gang. Da var ei slik dyse grodd igjen, og bilen fikk da ikke nok bensin et lite øyeblikk.. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Searay 250 Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 På motoren var det en skala før og etter nullpunktet, hadde stilt tenningen på den siste skalaen. Dette blir da etter nullpunktet så i realiteten ettertenning istedet for førtenning. Stilte inn 6 grader på den andre siden og motoren gikk helt fint. Takk for innspill.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.