Jump to content

Kjøretid Strømstad - Tjøme

steoye

Recommended Posts

2 timer sånn ca, hvis du krysser rett over? Beregn 2,5 timer fra utløpet av Vrengen...

Vi brukte 1 time 15 min fra Vallø, med rundt noen og tjue knop da vi hadde Skibsplast 655

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
For moro skyld: Noen som har kjørt denne i en åpen gummibåt? Ville min Zodiac FC 530 kunnet klare den turen?

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å gjøre det i min Pro 9 Man, om det ikke var veldig mye vind/sjø da.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Vi kjørte dette strekket for noen timer siden. Lå i ca 17-20 knop fra innkjøringen til Strømstad og over til Mågerø og bruke akkurat 1 time og 15 minutter.

God tur!!

Det er ca 33 nautiske mil Tønsberg-Strømstad. Du klarer ikke turen på 1 time og 15min med 20 knop fart. Må vel regne me

noe mer pga hastighets begrensninger ved innløp til både Tønsberg og Strømstad.

Om du har 33 kn fart bruker du vel en time ? Og man kan ikke ligge i 33 kn over hele strekket.

Normalt tar turen 1,5 time med 25 kn fart.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...