Volvomekanikeren Startet 22.April.2010 Del på Facebook Startet 22.April.2010 Har skiftet 3 slanger, 1 slange fra gjennomføring i skrog til vannpumpen, 2 slanger for påfylling Diesel/vann Var og handlet litt snacks idag 2 slanger 1m, 1,5 mm Ø (innvendig) Oljebestandig for kjølevann tilførsel. Og 5m, 38x42 Stålarmert PVC Slanger for påfylling til Diesel og vann fra utsiden 1,5 mm Ø (innvendig) slangen skal på denne kranen, men må vaske og male kjølen og skottet 3/5 meter av 38x42 Stålarmert PVC Slangen skal fra påfylling til denne nippelen på vann tanken påfyllingene Vannslangen moteres: Og inn på nippelen Diesel slangen moteres: Og inn på tanken Endelig Oppdateres så snart jeg får kjøpt 2komp. Maling Komentarer Så Langt? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
puddingen Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Ser bra ut det tjomi.. Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Det første som slår meg sjømann er dimensjonen på kjølvannsslangen din. Det kan ikke være riktig at motoren din skal trekke kjølevann gjennom en 1.5 mm slange. Det er jo som et sugerør. Mulig Yanmar trenger mindre kjøling enn min gamle OM 636 motor, men jeg har ihvertfall 25 mm innvendig diameter på min. Du skal jo via et sjøvannsfilter også. Der er det vel lite utvalg i 1,5 mm? Jeg ville jo også vurdert å skifte bunngjennomføringen etter hvert. Den begynner å se gammel ut. Når det gjelder diesel slangen er pvc slange neppe godkjennt. Det er egne slanger til slikt. Samt at du bør ha en jordledning mellom skroggjennomføringen og tanken, samt en ledning mellom tank og motorblokk/felles jordpunkt.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Er nok 15 mm tenker jeg, syns det også er lite men Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 (redigert) 15 mm ja 1,5 cm mente jeg og skrive Redigert 23.April.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Det første som slår meg sjømann er dimensjonen på kjølvannsslangen din. Det kan ikke være riktig at motoren din skal trekke kjølevann gjennom en 1.5 mm slange. Det er jo som et sugerør. Mulig Yanmar trenger mindre kjøling enn min gamle OM 636 motor, men jeg har ihvertfall 25 mm innvendig diameter på min. Du skal jo via et sjøvannsfilter også. Der er det vel lite utvalg i 1,5 mm? Jeg ville jo også vurdert å skifte bunngjennomføringen etter hvert. Den begynner å se gammel ut. Når det gjelder diesel slangen er pvc slange neppe godkjennt. Det er egne slanger til slikt. Samt at du bør ha en jordledning mellom skroggjennomføringen og tanken, samt en ledning mellom tank og motorblokk/felles jordpunkt.. Skrev feil, er 15 mm. 1,5 cm Like stor som var i på den gammle, og det har funket siden 1978 Bunnventilen er ganske gammal, men den ser helt fin ut, jeg har hatt av ''hjulet'' og pusset det, og alt ser bra ut, har hatt dykker under båten, og den ser fin ut Men skiftes til høsten igjen På Marine senteret i Bergen sa det ikke gjorde noe å ha den som diesel slange, men måtte passe på at det ikke sto diesel i røret, da det sprikker etter 15-20 år. Men ellers skulle det ikke gjøre noe! Er nok 15 mm tenker jeg, syns det også er lite men Riktigt Men den er stor nok Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.