Fjordland Startet 23.April.2010 Link til dette innlegget Startet 23.April.2010 Var og kjøpte meg alt eg trenger til å montere dass i båten idag. Lurer på dette me avløp og sjøvannsinntak. Bør di ha en minste avstand fra værandre? Sånn eg ikkje trekke skitvann inn for å spyle skåla? Sto ikkje någe om det i monteringsanvisningen.. Kordan er dette gjort i deres båter? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Du skal jo vere minst 300 meter frå land for å tømme dassen, så dette er vel ikkje eit problem i praksis Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
index Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 (redigert) Jeg har vel 20-25cm mellom mine. Mindre enn dette ville jeg ikke hatt, men det har ikke vært noe problem hos meg. Men du skal vel uansett ha septiktank, så da pumper du uansett ikke inn og ut samtidig? Redigert 23.April.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Ja det e klart. For å unngå misforståelser her, så dreier dette seg om når eg ligger MINST 300 mterer fra land. Og skal sjøsette en kano, når eg da skal trekke inn vann til spyling, kor langt fra kverandre bør disse skroggjennomføringene stå fra kverandre, for eg ikkje ska få "kabel-saft" inn igjen?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Du må nesten se på hva som er praktisk gjennomførbart hos deg. Det skal egentlig ikke store avstanden til, men er det mulig å få til 30-40 cm så er du rimelig trygg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Skal stå ganske langt fremme i båten, kansje eg får te et utløp på kver side av båten. Må se om eg får den på land idag eller imorgen så får eg sette igang... På gjennomføringer osv i messing, brukes det gjengeteip der? Bruker som regel bare syrefast på jobb, og der er gjengeteip bannlyst. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Bruk heller stry, da kan du justere stillingen på ventiler og stusser i etterkant. Gjerne kombinert med Permatex, linolje eller annet egnet middel. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 okok.. Då har eg den infoen eg trenge:) Takk for kjappe tebake meldinger. Håper å få gjort dette iløpet av helgå Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.April.2010 Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Ikke legg opp til lange slanger, særlig ikke på inntaket! Sjøvann som blir stående i slangen råtner, og gir en ubeskrivelig lukt oi båten når du bruker toalettet etter noen uker uten bruk! Jo lenger slange, desto verre lukt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 det e notert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.