Jump to content

3 eller 4 bladet propell på Bravo 2 drev

VIP

Recommended Posts

Guest Princess Ess

Hei. Jeg var kansje litt uklar i forklaringen min. Jeg fikk laget både flaps og "hengsler" som er 57cm lange.

Det er en leppe på flapsen og en som er motsatt på "hengselen" nøyaktig slik på orginal flapsene, bare lengere.

Jeg har ikke tid til å tegne de, men jeg poster noen bilder etter å vært i båten i helga da du ser med en gang hvordan de er laget og stivet osv.

Propellen jeg bruker heter "Powertech bra 421" 4 vinget stål (dette var den andre propellen jeg testet).

Første gang jeg prøvde denne propellen (orginal stand) fra Winrace så tok det litt tid å plane, toppfarten var høyere,

men rpm var 150 under max. Jeg sendte den tilbake og de slipte litt av vingene og så fungerer den perfekt...

Redigert av Princess Ess (see edit history)
  • 2 uker senere...
Guest Princess Ess

Hei igjen. Jeg har hatt det litt travelt med å få båten ferdig til uttaket og glemte faktisk å ta bilder av flapsene på land...

Har tatt bilde av flapsene i vannet. Som du kan se så har jeg fått laget nye flaps som er identiske med de gamle, bare bredere.

Både flaps, hengsler og bakplater er i rustfritt stål.

img_0555.jpg

Guest Princess Ess

Planer fortere og lettere. Før måtte jeg be personer gå foran i båten for å plane når vi var 4 eller fler.

Slipper å kjøre i ca 21 knop for å holde båten i plan. Planer nå i 18 knop ved 2950 rpm; sparer diesel...

Flaps stemplene flyttet jeg ca 10cm innover og ca 2cm lengere ned. De er festet midt på de nye flapsene

for å spre belastingen likt . For meg så holder det med ett stempel på hver flaps...

Har hørt at topphastigheten blir litt mindre, så det sjekker jeg ut imorgen.

• 1 måned senere...
Guest Princess Ess

Har sjekket toppfarten med de brede trimflapsene mine og den ligger kansje 1.5 knop under det den var før.

Som sagt så planer båten vesentlig fortere, jeg slipper å be alle (når vi er mange) om å gå fram i baugen

når vi skal opp i plan og båten skjærer bedre gjennom bølgene istedenfor å hoppe opp og ned med baugen...

Anbefales på det sterkeste.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...