Jump to content

skifting av frontruter

mercury

Recommended Posts

Vist båten er klasset i noko spesiell klasse så kan det hende du ikkje har lov å gjøre dette sjølv.

Du legger vinduet forsiktig inn i ny fugemasse,shimmet opp fra bunnlist slik at det sentreres, og skrur på orginale dekklistene igjenn. Forsiktig med vinduet slik at ikkje du dunker og forårsaker punktering. Kan være svindyrt med vinduer.

Pass på å fuge jevnt med vinduslimet, og tørk vekk overskytende på innsiden straks. Kan være genialt med håndrens-servietter til slikt. Sjekk at pakninger på klemmlistene er inntakte.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Dette her gjorde jeg faktisk på båten min i forgårs. Sleit litt jeg også, men jeg fant ut at det å dytte ut gummien fra innsiden med en sløv skrutrekker, slik at den legger seg ann på kanten på vinduet, også gå ut og dytte vinduet inn gikk veldig bra. Først legge vinduet inn i listen i et hjørne eller to om du klarer det, også dytte ut gummien med skrutrekkeren, og dytte på plass litt etter litt. Trur ikke jeg klarer å forklare bedre... :crazy: De hvite listene har jeg ikke tatt enda. Glassmetser'n kommer i havna til onsdagen og skal jobbe på nabobåten, så han sa han skulle hjelpe meg med de da :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...