mercury Startet 23.April.2010 Del på Facebook Startet 23.April.2010 noen som har noen enkle måter på hvordan jeg skal enkelt skifte rutene foran på båten min? lett å ta ut, men ikke fullt så enkelt å få inn igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Vist båten er klasset i noko spesiell klasse så kan det hende du ikkje har lov å gjøre dette sjølv. Du legger vinduet forsiktig inn i ny fugemasse,shimmet opp fra bunnlist slik at det sentreres, og skrur på orginale dekklistene igjenn. Forsiktig med vinduet slik at ikkje du dunker og forårsaker punktering. Kan være svindyrt med vinduer. Pass på å fuge jevnt med vinduslimet, og tørk vekk overskytende på innsiden straks. Kan være genialt med håndrens-servietter til slikt. Sjekk at pakninger på klemmlistene er inntakte. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mercury Svart 23.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2010 Det er en gammel rana 16 så tror jeg kan få lov til å gjøre det selv, men vanskelig.. sliter med de sorte tetnings listene og de som skal inn i de på midten:( Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 sliter med de sorte tetnings listene og de som skal inn i de på midten:( Hvis det er denne typen lister, er det ikke så veldig vanskelig. Du må bruke et sånt redskap som henger i den kvite låselista på bildet, zalo i sporet og litt lirking... Jeg lånte min hos glassmesteren. Sitér dette innlegget Link to post
mercury Svart 24.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2010 Er sånn type lister osv ja.. Får man kjøpt sånn redskap noen plass? Sliter så fælt helt i enden på vinduene mine, for der er det en skarp bue på glassene, helt i hjørne på båten Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Tror du vil kunne få mange gode tips her på sidene til Walter_S Morten Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Maritim har verktøy Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Jørgen S Svart 24.April.2010 Del på Facebook Svart 24.April.2010 Dette her gjorde jeg faktisk på båten min i forgårs. Sleit litt jeg også, men jeg fant ut at det å dytte ut gummien fra innsiden med en sløv skrutrekker, slik at den legger seg ann på kanten på vinduet, også gå ut og dytte vinduet inn gikk veldig bra. Først legge vinduet inn i listen i et hjørne eller to om du klarer det, også dytte ut gummien med skrutrekkeren, og dytte på plass litt etter litt. Trur ikke jeg klarer å forklare bedre... De hvite listene har jeg ikke tatt enda. Glassmetser'n kommer i havna til onsdagen og skal jobbe på nabobåten, så han sa han skulle hjelpe meg med de da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.