Jump to content

Bruke samme kartbrikke på flere plottere

Ivers69

Recommended Posts

Jeg trur det er et serienummer eller liknendepå brikka som må stemme overens med det som er lagt inn i kartsoftwaren. Altså kartet fungerer bare for den minnebrikka den kommer med. Finnes nok en luguber måte å komme forbi det på, men da er det en sjanse for at du bryter noen copyright-lover eller noe. Jeg skal ikke påsta at jeg veit dette her, men jeg trur det kanskje kan være noe sånt. Mulig det bare er for Garmin sine kart? Kan jo prøve da?

Lowrance deler ikke engang GPS informasjon over Ethernet på pre HDS utgaver (bare over NMEA 2000) og jeg er fortsatt 99,7% sikker på at kart heller ikke deles på LCX/LMS/GlobalMap. Etter din post har jeg stilt spørsmålet om kartdeling på et US forum og har pr nå fått to svar om at kartdeling ikke er mulig. En av de som har svart vet jeg har mye kunnskap om Lowrance.

Er du 100% sikker på at du ikke har kartbrikke i begge plotterne? Hvilken softwareversjon kjører du?

Har sjekket på Lowrance sin supportsite om HDS datadeling og det står eksplisitt at kart ikke deles.

Navionicskart har kopisperre, serienummeret til kartbrikka er kodet inn i kartdataene.

Ble faktisk veldig overrasket når jeg ved en tilfeldighet oppdaget at feks HDS 10 ikke delte kartdata med tilsvarende HDS enheter. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Lowrance for å ha oppe/nede, men heldigvis ble jeg opplyst om dette fra Seatronic.

Litt merkelig at de lanserer plottere i dag som ikke virker i nettverk. Nå blir det Garmin for min del

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...