Zelante Startet 24.April.2010 Link til dette innlegget Startet 24.April.2010 Er det noen som har erfaninger med pc-kart program og kan anbefale noe? Vi har Raymarine kartplotter. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 har noko som heiter Garmin bluechart 2008 trur eg..., ikkje så veldig avansert trur eg. Men veldig kjekt. Virker fint. Heilt nøyaktig med gps-mus fra clas olsson. Programmet heiter nRoute Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zhik Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Jeg tror Garmin har sluttet med nRoute. Programmet kan ikke lenger lastes ned fra Garmin.com. Du kan jo vurdere det norske kartprogrammet TIKI navigator. Jeg kjenner det ikke så godt, men ser at mange liker det. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
BMP Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Etter og ha jobbet med og prøvd mange kartprogrammer har jeg for egen del ent opp med SeaPro 3000 som jeg synes er det absolut beste kartprogrammet en kan få. I tilegg er det det programmet som gir absolut mest for pengene og har de beste kartene. Mer info herSeaPro Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 (redigert) Vi har brukt Tiki i flere år, sjekk www.tikinavigator.no Tiki er rimelig, enkelt å lære og enda enklere å bruke, og det fungerer. Og det er norsk. Og best av alt: Fred W. Jenssen, som har laget systemet, tar fremdeles selv telefonen, og har alltid hyggelig svar på det du lurer på. Det er solgt endel Tiki-lisenser, og det tyder jo på lite problemer når han fremdeles selv kan holde helpdesk. Tiki kan nå også leveres både for scannede kart (NV.DIGITAL/BSB) og for digitale (Navionics). Vi foretrekker inntil videre de scannede papirkartene, spesielt etter at vi hørte at Navionics visstnok sliter litt med feil på sine kart. Med scannede kart er du iallefall garantert like rette kart som om du hadde papirkart. Edmund Redigert 24.April.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Er det spesielle ting som oppdateres av og til på kart? Eller vil eit kart fra 1998 vere "trygt nok" ennå? Eg rekner med det. Savner skikkelig marina-info. Hvor man kan bunkre osv på nRoute Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BMP Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Det har skjed veldig mye med kartene de siste årene etter at en startet med nye oppmålinger og implementering av disse i S57 databasen til sjøkartverket. Elers er jo kart ferskvare om en ikke er flink ig oppdatere disse. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Jeg har brukt PC navigasjon i lang tid og er veldig fornøyd. Desverre så har det nok vært pirat kopier. Men nå vuderer jeg å kjøpe WinChart4 std. kart system fra Høcom, kommer på 3500,- komplett med kart for norske kysten, west kysten av Sverige , Danmark og Shetland. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.