Elmer Startet 24.April.2010 Link til dette innlegget Startet 24.April.2010 Tenkte i år at jeg skulle få fullstendig rene dolbord på båten,og gikk til innkjøp av Black Streak Remover på Biltema. Prøvde det på et område på baugen først. Første del gikk bra, prøvde et annet sted og fikk antydning til gul misfarging. Kom da på at jeg tror jeg også fikk slik misfarging av samme middel på forrige båt. Ville ikke fortsette å bruke middelet. Har andre samme erfaring? Lurer også på hva det skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Jepp, såpevask og skyll er viktig. Syrestoff dette som må nøytraliseres. Da gikk det gule bort hos meg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Avsluttet_1 Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Jepp, såpevask og skyll er viktig. Syrestoff dette som må nøytraliseres. Da gikk det gule bort hos meg Er Zalo-spray brukbart til dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Tar det gammel gulning også ? Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Ved bruk av Black Streak Remover, er det veldig viktig å skylle godt etterpå, gjerne med svakt såpevann. Slik stoppes "syreangrepet" Mulig en sitrus blanding har samme effekt som Black Streak Remover? Det gule er vel stort sett tørkede rester? Viktig ved all bruk av div renholdsremedier at de ikke får tørke, da blir det et H... å fjerne rester. Om Zalo. Ein av de få ting Zalo ikke er brukbart til ombord er å fjerne sko,Dekkmerker. Ellers går Zalo utenpå de fleste av mange flasker med lurium som ligger og slenger ombord. Redigert 25.April.2010 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Søl etter flasken oppå dekk fjernet eg med å spreye på ny black streak remover, la det virke, og gå rett på med såpevann og kost+skylle skylle skylle og litt meir såpevann osv Kanskje dette kan gjøres på gammel gulning også... Såpe eg bruker er vanlig båtshampo fra feks biltema eller mekk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.