johan2 Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 (redigert) har sett at det er folk på dette forumet som er flinke til å tegne, skulle gjerne ha hatt hjelp til dette da det skorter med tegneferdighetene. har det omtrent hvordan det skal være i hodet, men trenger hjelp til å få proposjonene og slikt rett Redigert 25.April.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Sikkert morsomt å prøve, men da må du legge ut bilde Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
johan2 Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 sender deg en IM med før/etter bilde. skjemmes for mye over "etterbilde" til å legge ut til offentlig skue, hehe Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Det bildet var ikke mye å skjemmes for.!!! Det var vel akkurat sånn de fleste ville tenkt, og proposjonene var helt flotte. Ideen var også god, for det er vel den enkleste og beste løsning på et stort fordekk og hytte som ikke blir særlig tyngre enn dagens dekk, likevel mye større. Ellers er vel dette en gammel vad-båt? Svoger hadde nemlig helt lik i mange år. Flott i sjøen. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Blir prosjektet for stort hvis du flytter selve styrhuset litt fram? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Må du se å legge ut tegninger/bilder. Når andre kan så kan du og!! Jeg gjorde det og fikk mange gode innspill ........bare ser her Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) hmm, ja, ok , jeg får vel gjøre det da. fikk gjort om filene også , så da blir det vel lettere å få innspill også, så får jeg vel bare leve med at bildene er som de er;) jada, selve styrhuset kan godt strekkes lengere frem. prosjektet er tenkt til å være litt stort, hele styrhuset skal bort, skal bli helt nytt, med helt ny innredning. det eneste er at det fortsatt skal se ut som en sjark, siden det er det det er;) det er en hardangersjark fra 1963, ja båten er god i sjøen den, kjennes ikke så god ut i skvalpesjø, men i skikkelig sjø blir den så rolig og god som bare det:) kunne som sagt tenkt meg et "skikkelig" bilde av noen som har tegneferdigheter. Redigert 25.April.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Jeg synes nesten ditt forslag er det beste. Tenkte litt på at overbygget ditt er for fint til å rives. Hva med å kutte det i bunn og skyve det fra på det fine nye dekket? Evt. utvide bakover etter flyttingen. Det gir en stor rommelig plass uten å miste uteplass? Bare en rask skisse her Når det gjelder gjennomføringen av prosjektet er det vel nok å henvise til Walther? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Få tatt et skikkelig bilde rett fra siden. Print det ut i sort/hvitt. Legg bildet på bordet med matpapir tapet fast over. Først tegner du skroget slik det er, så tegner du overbygget slik du ser for deg at du vil ha det. Da bildet ligger under vil du ha en viss peiling hvor du er ..... Fungerte utmerket for meg :-) Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 ja, se der ja. det så jo mye riktigere ut! til og med fruen ble engasjert men nei, tenker ikke å beholde noe av det gamle, det er ikke i så god stand som det ser ut på bildene, mye sprekker og råtten finer, konstant dårlig lukt i båten og alt som følger med vanninntrenging i en trebåt. ja, har lest mye i tråden til walther, der er det mye bra lesestoff:) Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) har du kunne prøvd med en skisse der selve styrhuset er trukket fremover istedet? å trekke det bakover blir værre med tanke på dekksutstyr o.l....bakveggen må nesten få stå der den er fra før men hvis man trekker det fremover slik at det blir plass til 2 sidevinduer kanskje? men det blir kanskje litt pussig å se på? Redigert 26.April.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg har ikke tegninger, men her er et før og etter bilde fra mitt prosjekt for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Det var en flott sjark! Hadde et par veldig enkle skisser i går sånn i mer eller mindre variasjoner. Og så kan du jo se på mange forskjellige utførelser av selve styrhuset? Når jeg først hadde lagd noen fryktelig enkle skisser, kan jeg jo sende de? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Dieselboy Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Det må i allefall være en liten bue i fronten på rorhus !! Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) a, det tror kanskje jeg også. og litt lavt styrhus, sånn som på den første skissen til amalie 36, hvis ikke tror jeg det blir for ruvende. ståhøyde er det ikke noe problem med med dagens høyde. hadde vært kjekt med et sånn 3d-program du vet? Redigert 26.April.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 hadde vært kjekt med et sånn 3d-program du vet? http://sketchup.google.com/ Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
johan2 Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 (redigert) om noen husker denne tråden? slik ble i allefall resultatet, det er langt fra ferdig,har mye finpuss da det er bygd veldig grovt. MEN, det blir til våren, siden båten er lagt ut på sjøen igjen :) synes resultatet ble bra i forhold til arbeidstimene i allefall Redigert 3.November.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 (redigert) om noen husker denne tråden? slik ble i allefall resultatet, det er langt fra ferdig,har mye finpuss da det er bygd veldig grovt. MEN, det blir til våren, siden båten er lagt ut på sjøen igjen :) synes resultatet ble bra i forhold til arbeidstimene i allefall Det ser veldig bra ut, er den styrhuset som har stått i en av båtforening i bergen, sommer perioden i år ? hmm Redigert 3.November.2010 av torbi (see edit history) Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
johan2 Svart 3.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 avslørt?hehe som sagt så er det masse å gjøre til våren, men resultatet står i stil med arbeidstimene. dessuten er glassfiber vanskelig å jobbe med når det snør og regner sideveis:P Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 3.November.2010 Link til dette innlegget Svart 3.November.2010 avslørt klart det er lettere å jobbe når det er varmere ute, det er bare 4 mnd til vår Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.