Arendal Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 vi er klar for vår første sesong i overnattingsbåt,da dukker spørsmålet opp hvilke dyner bruker Dere ,tykk eller tynn ?. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Tynn sommer med velur. Kjører dieselvarmer ved behov Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
solkongen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Kan det være like greit med sovepose ? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Dette avhenger vel litt av båttype og tidspunkt for bruk? Nå har vi vært ute 3 helger allerede med vår Saga 27 (kalesjebåt), og om nettene har det vært ÷4 til ÷6oC ute (og ikke så mye mer inne under kalesjen!). Og vi har sovet godt og varmt uten varmeren på, men med aller beste kvalitet dundyner. Midsommers med tropenetter, bruker vi selvfølgelig helt andre dyner. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arendal Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Jeg ser for meg at vår sesong strekker seg fra Mai til og med August , så da blir det vel tynne sommerdyner tenker jeg.Får satse på at man slipper å kjøre dieselvarmeren for mye. Redigert 25.April.2010 av Arendal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 hva med en helårsdyne? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Hvis man skal være så pirkete som mange liker å være her på forumet så må eg vel sei kjøp en flammesikker en. De er rett nok ganske flate og volumløse, men skal det være så skal det være ;) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Er du for varm er det bare å ta den av.. Er den for kald er det større problemer... Jeg har gode gåsedundyner.. Har aldri angret. Ungene sparker de av seg når de ble for varm. Og om kona ligger uten, er det bare hyggelig Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 25.April.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Vi har i to sesonger nå brukt Termodyne....den er ltt, god og varm når det er kaldt, og kjølig (og like lett) når det er varmt. Kan virkelig anbefales på det varmeste! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Sommerdyne av god dunkvalitet! Kan ikke fordra disse syntetiske greiene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
prin435 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Sommerdundyne hele sesongen, kjører svært sjeldent dieselvarmer i løpet av hele sesongen. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Bitteliten Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Det kommer an på hvor godt isolert båten din er Vi har tynne dyner. I helgen hadde vi to små elektriske varmeovner på. Å ha på dieselvarmer når man sover er rene galskapen etter min mening. Jeg har aldri det på pga faren for CO forgiftning. Det er en altfor stor risiko å ta Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Her er det kun skikkelige dun dyner som duger, sommer som vinter. Vi sover ofte med gassvarmeapparatet på om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 jeglikerdegogså skrev: Jeg får ikke sove om det er for varmt så jeg sier tynn sommerdyne. Vi bruker tynn dobbeldyne, som er det klart beste. Vi ligger da helt nakne. Fryser du legger du deg inntil, er det varmt sørger du for litt avstand. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Avsluttet_1 Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Hva med å ha ei tjukk kjerring, gir god varme om vinteren og skygge om sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.