Jump to content

Levetid på saltvannskjølt manifold, Bukh DV20?

babu

Recommended Posts

Ser jo ut til at den forigge holdt i 14 år. Du kan jo bruke det som en pekepinne

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 5 år senere...

Jeg har samme motor, hvor jeg har et problem med tappeskruen under manifoilen. Der er gjengene bort tært.

Det jeg lurer på er om jeg bare skal tette igjen hele hullet, det er vel dumt da jeg ikke vil få ut vannet, evt. gjenge opp igjen større hull kanskje..

Noen som vet hvor man kan få tak i ny/nyere manifoil?

Hør med Univa.

Selv hadde jeg flaks og kom over en pent brukt en fra Danmark. (Men så hadde jeg uflaks; den ble stoppet i tollen og jeg fikk en masse pes og utgifter med å få den inn i landet. Sigh.)

Tappeskruen du nevner har jeg aldri rørt. Jeg tapper ut vannet fra vannpumpen, som er lavere i terrenget. Og kjører gjennom frostvæske før vinterlagring. Det har gått bra så langt :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...