babu Startet 25.April.2010 Del på Facebook Startet 25.April.2010 Hvor lenge, sånn ca, holder en saltvannskjølt manifoil? Jeg vil jo gjerne bytte den før den ryker og har en følelse av at min er på overtid... Motoren er en 1985 saltvannskjølt tosylindret diesel; Bukh DV20. Manifoilen er ~10-11 år. Sitér dette innlegget Link to post
matglede Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 kommer vel litt ann på vedlikehold,gangtid etc. Vill vel anta at den varer noen år til Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.April.2010 Del på Facebook Svart 25.April.2010 Ser jo ut til at den forigge holdt i 14 år. Du kan jo bruke det som en pekepinne Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
KarmaZ Svart 27.Januar.2016 Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Jeg har samme motor, hvor jeg har et problem med tappeskruen under manifoilen. Der er gjengene bort tært. Det jeg lurer på er om jeg bare skal tette igjen hele hullet, det er vel dumt da jeg ikke vil få ut vannet, evt. gjenge opp igjen større hull kanskje.. Noen som vet hvor man kan få tak i ny/nyere manifoil? Sitér dette innlegget Link to post
babu Svart 27.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2016 Hør med Univa. Selv hadde jeg flaks og kom over en pent brukt en fra Danmark. (Men så hadde jeg uflaks; den ble stoppet i tollen og jeg fikk en masse pes og utgifter med å få den inn i landet. Sigh.) Tappeskruen du nevner har jeg aldri rørt. Jeg tapper ut vannet fra vannpumpen, som er lavere i terrenget. Og kjører gjennom frostvæske før vinterlagring. Det har gått bra så langt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.