Jump to content

Isolere vegger og tak i båt, noen som har erfaring?

Fjordland

Recommended Posts

Er det noen her som har prøvd ligge underlag til å issolere vegger og tak i båt?

Skal montere toalett i båten, og må da rive ned en del i den forbindelse, så eg river nok likesågodt ned alt fremme og bygge denne opp på nytt.

Så litt på marine issolasjon hos www.maritim.no til 79,- for 100x50 plater.

Om eg handler liggeunderlag på xxl til 79,- for 180x50 så er det jo en del kroner og spare.

Båten skal primært ikkje brukes til overnatting, men kan være greit å lettere holde en liten "lunk" og kansje litt eg får dempa litt lyd fra sjøen også.

Først lime opp nen liggeunderlag på vegger og tak, så trekke opp hele kabinen etterpå...

noen med erfaringer, innspill?

Er ikkje sikker på om liggeunderlag er selvslukkende, men det er en annen diskusjon.

Nabobåten er isolert med desse platene fra Maretim, og eg har vert overasket på kor rask båten er å varme opp.

Har ikke erfaringer på hvordan båten var før isolasjon var påført, men det er også relativt lite sjølyder. Selvsagt noe i plan, da det er skrogsider og tak som er isolert.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Isoleringa til Maritim veier 1.2 kg pr. kvm. liggeunderlag veier ca 0.3 kg pr.kvm så om vekt er et tema er det ingen tvil. Et liggeunderlag vil isolere godt uten tvil. Men støy tvila eg sterkt på det hjelper mot i det heile tatt.

Men om det først skal spares så kan eg nevne at også Biltema har liggeunderlag på 190x60 til 80.-

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...