mons Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 Sjøspeiderene i Søgne har 8 VG-joller i Torvefjorden og vil la ungene seile utover sommeren. Mangler desverre hele riggen på to av jollene. Såvidt jeg vet er disse ute av produksjon, men vi skulle gjerne komplettert båtene. Noen som har en rigg stående i kjelleren? Vi kan også være interessert i komplette båter. Beste hilsner fra Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Avsluttet_1 Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Passer riggen på ei europajolle? I såfall kan jeg donere en slik Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Vær`så`god : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/an...nnkode=22013524 Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Hvorfor ikke lage riggen selv? Den er relativt ukomplisert. Beslagene og emner til rundholt kan fåes fra Selden, Proctor eller andre. Den lokale seilmakeren vet nøyaktig hvordan seilet skal se ut. Ville ikke det være et prosjekt for soppene? Redigert 26.April.2010 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Takker for svarene. Skal prøve å finne ut om riggen til europajollene passer evt med noe tilpasning. Sjekker også den jolla på nett, men har lite behov for motor. Lage rigg er selvfølgelig mulig, og vi har jo de andre seilene i tilfelle seilmakeren ikke har målene.. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Avsluttet_1 Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg tror at ei VG-jolle med riggen fra ei E-jolle kan gi en noe "heftig" seilopplevelse. Det er 7 kvm. seil på E-jolla. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Sjekker også den jolla på nett, men har lite behov for motor. En 4hk påhengs er null problem å bli kvitt! Trenger faktisk en selv, når jeg tenker meg om... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
treklogg Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Passer ikkje riggen til optimistjoller? Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
mons Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Hvis vi ikke finner rette riggen kommer vi antakelig til å sette på Optimistrigger. Må bare lage ei foring på masta da den er tynnere. Optimistriggen er vel kanskje litt liten ettersom VG-jolla er større, men jeg er ikke sikker. I utgangspunktet ønsker vi at alle jollene skal ha helt lik rigg slik at det ikke betyr noe om ungene må bytte båter. Mons Redigert 26.April.2010 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Mulligan Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 slik at det ikke betyr noe om ungene må bytte båter. Jeg tror det er verre å bli grundig fraseilt. Optimistriggen er bare 3.5 kvm. Lag et prosjekt av å lage riggen sjæl. Kanskje kidsa kan få være med når seilmakeren skjærer og syr seilet. Det er svært interessant å se på når han beregner paneler, dybde osv. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Du kan jo prøve å kontakte 7.kristiansand sjø. Den speidergruppa jeg en gang var medlem av. Vet de har mange vg-joller. Kanskje de har noen rigger liggende, eller vet om noen som har. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Rolf Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Se det ja, så du var med i 7., var med som leder der en periode for noen år siden. Ser forresten fram til Yamaha oppstarts rapport imorra, er ivrig leser av tråden din.... Dengang hadde vi det samme problemet, mange joller men ikke fullt så mange rigger, mista visst noen etter kullseiling. Noen som ikke hadde husket 8talls knopen..... Det var vanskelig å få tak i rigger, husker det ble undersøkt muligheten for å lage selv men det var ikke så lett og finne alurør osv til "speider pris", dvs billig-billig. Vet ikke hvordan stå er nå men kans sikkert være en ide å kontakte dem via hjemmesida, om ikke de har rigger å avse har de kanskje tips om hvordan/hvor få tak i det som trengs eller de er kaskje interresert i å samkjøre bestilling etc. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Double Weber Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Se det ja, så du var med i 7., var med som leder der en periode for noen år siden. Nå skal ikke jeg prate så veldig mye ot. Beklager trådstarter. Var i 7. fra jeg var liten gutt frem til ca 1995. Da var jeg 17 år gammel og rover. Har mange gode minner fra den tiden. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
mons Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Litt prat omkring jollene skader vel ikke saken. Har kjenninger i 7. og kommer til å høre med dem etter dette. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 11.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Mangler to, men det er mange følere ute, så jeg satser på at dedukker opp. Populært forungene å seile! Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Seilaren Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Litt OT, men er det flere som skal på Sjøspeiderleiren i Sverige i sommer..? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
finnarne Svart 12.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2010 Ehh - ja .. :) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.